Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Doğan ve Çocuk Sağlığı | EBP 603 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yenidoğan ve çocuk sağlığına yönelik bakımı planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı, yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yenidoğan ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yenidoğan ve çocukluk dönemlerine ait sık görülen sorunlara yönelik ebelik yaklaşımlarını bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiyede veDünyada Yenidoğan ve çocuk Sağlığının Durumu | |
2 | Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi | |
3 | Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi | |
4 | Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı | |
5 | Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı | |
6 | Bağışıklama | |
7 | Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması | |
8 | Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması | |
9 | Çocuk ihmal ve istismarı | |
10 | Metabolik Sorunlar | |
11 | Anne sütü ve Emzirme | |
12 | Tamamlayıcı Beslenme | |
13 | Çocuklarda Büyüme ve Gelişme | |
14 | Yenidoğan Resüsitasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara. 11-Çınar N, Şahin S. (2020). Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün, Çınar N, Şahin S. (edt). 1. Baskı Akademisyen Kitapevi, Ankara 12-Çınar N(edt) Yazarlar: Tiryaki Ö., Pekşan S. (2019). Anne Sütü ve Emzirme - Anneler Sordu Biz Cevapladık, Gece Akademi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | ||||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | ||||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | ||||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | ||||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yenidoğan ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | ||||||||
2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | ||||||||
3 | Yenidoğan ve çocukluk dönemlerine ait sık görülen sorunlara yönelik ebelik yaklaşımlarını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |