Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Doğan ve Çocuk Sağlığı EBP 603 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yenidoğan ve çocuk sağlığına yönelik bakımı planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı, yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yenidoğan ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
2 Aile merkezli bakımın önemini kavrar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yenidoğan ve çocukluk dönemlerine ait sık görülen sorunlara yönelik ebelik yaklaşımlarını bilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiyede veDünyada Yenidoğan ve çocuk Sağlığının Durumu
2 Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi
3 Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi
4 Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı
5 Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı
6 Bağışıklama
7 Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması
8 Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması
9 Çocuk ihmal ve istismarı
10 Metabolik Sorunlar
11 Anne sütü ve Emzirme
12 Tamamlayıcı Beslenme
13 Çocuklarda Büyüme ve Gelişme
14 Yenidoğan Resüsitasyonu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara.
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
4- Kavaklı A,Pek H,Bahçecik N.1995.Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Alemdar Ofset, İstanbul.
5- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
7- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.

11-Çınar N, Şahin S. (2020). Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün, Çınar N, Şahin S. (edt). 1. Baskı Akademisyen Kitapevi, Ankara 

12-Çınar N(edt) Yazarlar: Tiryaki Ö., Pekşan S. (2019). Anne Sütü ve Emzirme - Anneler Sordu Biz Cevapladık, Gece Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Yenidoğan ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir.
2 Aile merkezli bakımın önemini kavrar
3 Yenidoğan ve çocukluk dönemlerine ait sık görülen sorunlara yönelik ebelik yaklaşımlarını bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6