Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cinsellik ve Üreme Sağlığı | EBP 503 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, cinsel sağlık/üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili temel tanım ve ölçütleri öğrenme, dünyada ve Türkiye’de kadının statüsü, sağlık düzeyi, sorunlarını açıklayabilme, kadının toplumsal konumunu belirleyen faktörler ile kadın/üreme sağlığı ilişkisini açıklayabilme, kadının toplumsal konumu ve sağlığına yönelik uluslar arası toplantı ve sözleşmeleri öğrenme, yaşam dönemlerine göre kadın ve üreme sağlığı sorunlarını öğrenme, üreme sağlığı hizmet ve politikalarını öğrenmedir.
|
Dersin İçeriği | Üreme sağlığı tanımı, kapsamı ve amaçları, Üreme organları ve cinsel eylemin anatomisi ve fizyolojisi, ulusal ve uluslararası üreme sağlığı sorunları, üreme hakları, toplumsal cinsiyet kavramı ve üreme sağlığına etkileri, üreme sağlığı kapsamında yer alan hizmetler ve ebenin rolleri, üreme sağlığı politikaları, üreme sağlığı ve binyıllık kalkınma hedefleri, yoksulluk, kalkınma ve üreme sağlığı, doğurganlığın düzenlenmesi ve üreme sağlığı politikaları, cinsel işlevin sınıflandırılması, cinsel işlev bozuklukları, yaşam dönemlerine göre cinsel sağlık ve üreme sağlığı.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık kavramını açıklar | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Cinsel sağlık/üreme sağlığını bozan durumları bilir | Anlatım, | |
3 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı sorunu olan birey için duruma özgü uygulanabilecek ebelik girişimlerine karar verir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı sorunu olan bireye uygun danışmanlık gereksinimlerini saptar | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı konusunda yasal ve etik ilkeleri bilir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üreme Sağlığı Tanımı, Kapsamı Ve Amaçları | Literatür taraması |
2 | Üreme Organları Ve Cinsel Eylemin Anatomisi Ve Fizyolojisi | Literatür taraması |
3 | Ulusal Ve Uluslararası Üreme Sağlığı Sorunları | Literatür taraması |
4 | Üreme Hakları | Literatür taraması |
5 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı Ve Üreme Sağlığına Etkileri | Literatür taraması |
6 | Üreme Sağlığı Kapsamında Yer Alan Hizmetler Ve Ebenin Rolleri | Literatür taraması |
7 | Üreme Sağlığı Politikaları | Literatür taraması |
8 | Üreme Sağlığı Ve Binyıllık Kalkınma Hedefleri | Literatür taraması |
9 | Yoksulluk | Literatür taraması |
10 | Kalkınma Ve Üreme Sağlığı | Literatür taraması |
11 | Doğurganlığın Düzenlenmesi Ve Üreme Sağlığı Politikaları | Literatür taraması |
12 | Cinsel İşlevin Sınıflandırılması | Literatür taraması |
13 | Cinsel İşlev Bozuklukları | Literatür taraması |
14 | Yaşam Dönemlerine Göre Cinsel Sağlık Ve Üreme Sağlığı | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığı/ cinsel sağlık kavramını açıklar | ||||||||
2 | Cinsel sağlık/üreme sağlığını bozan durumları bilir | ||||||||
3 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı sorunu olan birey için duruma özgü uygulanabilecek ebelik girişimlerine karar verir | ||||||||
4 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı sorunu olan bireye uygun danışmanlık gereksinimlerini saptar | ||||||||
5 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı konusunda yasal ve etik ilkeleri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 36 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |