Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğumda İleri Uygulamalar | EBP 501 | 1 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ebelikte ileri uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, obstetride etik ikilemler sırasında karar verebilmek, obstetride kanıta dayalı uygulamaları ifade edebilmek, tüm ebelik uygulamaları açısından yorum yapabilme yeteneği kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Epizyotomi uygulaması Sezeryan sonrası vaginal doğum, Doğumda kullanılan malzemelerdeki değişimler ve teknolojik yenilikler, Doğumda farmakolojik yöntemlerdeki değişimler, Doğumda nonfarmakolojik yöntemlerdeki yenilikler, Alternatif doğum pozisyonları, Ev doğumundaki gelişmeler, Obsterik aciller, Tüm yönleriyle obstetrik cerrahi ve sezeryan, Patolojik doğum ( distosiler) ve fetüsü kurtarıcı manevralar, Plasenta doğumundaki gelişmeler, Doğum salonlarındaki değişimler, İleri doğum uygulamalarında yaşanan etik sorunlar
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ebelikte ileri uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazanmalı | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Obstetride etik ikilemler sırasında karar verebilmeli | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Obstetride kanıta dayalı uygulamaları ifade edebilmeli | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epizyotomi uygulaması | |
2 | Sezeryan sonrası vaginal doğum | |
3 | Doğumda kullanılan malzemelerdeki değişimler ve teknolojik yenilikler | |
4 | Doğumda farmakolojik yöntemlerdeki değişimler | |
5 | Doğumda nonfarmakolojik yöntemlerdeki yenilikler | |
6 | Alternatif doğum pozisyonları | |
7 | Ev doğumundaki gelişmeler | |
8 | Obsterik aciller | |
9 | Tüm yönleriyle obstetrik cerrahi ve sezeryan | |
10 | Patolojik doğum ( distosiler) | |
11 | Fetüsü kurtarıcı manevralar | |
12 | Plasenta doğumundaki gelişmeler | |
13 | Doğum salonlarındaki değişimler | |
14 | İleri doğum uygulamalarında yaşanan etik sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ebelikte ileri uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazanmalı | ||||||||
2 | Obstetride etik ikilemler sırasında karar verebilmeli | ||||||||
3 | Obstetride kanıta dayalı uygulamaları ifade edebilmeli |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |