Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıentıfıc Research Methods and Semınars | BİY 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To enable students to conduct research in accordance with scientific research methods and to present them appropriately. |
Dersin İçeriği | Why and how research is done. The selection of the research topic to be made in the field of biology, the examination of the literature to gather information around the subject, the ways of using the internet, library and documentation centers, how the collected information should be evaluated, how the results will be prepared for publication, how the technical abbreviations to be used in the manuscript will be used, The ways to be followed during the preparation of the bibliography, Thesis writing rules and how the thesis should be written, What should be considered when giving a seminar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learns why and how research is done | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Learns the features of research | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Learns the criteria for finding a topic | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Learns to hypothesize and data acquisition methods | Anlatım, | |
5 | Learns to write thesis | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
6 | Learns article writing | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
7 | Learns project writing | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Learn the techniques of giving seminars | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Research and Publication Techniques in Biological Sciences | |
2 | Knowledge, Types of Knowledge and Basic Functions of Science | |
3 | Definition of Research and Selection of Research Topic | |
4 | Literature Review | |
5 | Scientific Project Preparation | |
6 | Scientific Project Preparation | |
7 | Postgraduate Thesis Writing Process | |
8 | Postgraduate Thesis Writing Process | |
9 | Mid-term Exam | |
10 | Scientific Congress Participation and Paper Preparation | |
11 | Article Writing Techniques | |
12 | Scientific Studies and Ethics | |
13 | Seminar | |
14 | Seminar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Learns why and how research is done | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
2 | Learns the features of research | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
3 | Learns the criteria for finding a topic | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
4 | Learns to hypothesize and data acquisition methods | ||||||
5 | Learns to write thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
6 | Learns article writing | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
7 | Learns project writing | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
8 | Learn the techniques of giving seminars | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |