Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optimizasyon ve Karar Modelleme | ISE 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Güncel Metasezgisel Algoritmalar, Harris Hawk Optimizasyon Algoritması ve Uygulamaları, K-Means Optimizer Algoritması ve Uygulamaları, Marine Predator Optimizasyon Algoritması ve Uygulamaları, Electrical Search Optimizasyon Algoritması ve Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sezgisel Algoritmalar hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Güncel Sezgisel Algoritmaların Öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Güncel Sezgisel Algoritmaların Uygulanması | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyon ve Metasezgisel Algoritmalara Giriş | |
2 | Harris Hawk Optimizasyon Algoritması | |
3 | Harris Hawk Optimizasyon Algoritması Makale Sunumları | |
4 | Harris Hawk Optimizasyon Algoritması Uygulamalar ve Sunumları | |
5 | K-Means Optimizasyon Algoritması | |
6 | K-Means Optimizasyon Algoritması Makale Sunumları | |
7 | K-Means Optimizasyon Algoritması Uygulamalar ve Sunumları | |
8 | Marine Predator Optimizasyon Algoritması | |
9 | Marine Predator Optimizasyon Algoritması Makale Sunumları | |
10 | Marine Predator Optimizasyon Algoritması Uygulamalar ve Sunumları | |
11 | Electrical Search Optimizasyon Algoritması | |
12 | Electrical Search Optimizasyon Algoritması Uygulamaları | |
13 | Electrical Search Optimizasyon Algoritması Uygulamalar ve Sunumları | |
14 | Farklı alanlardaki uygulama örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yapay zeka algoritmaları kullanarak farklı alanlara özgü projeler ya da sistemler üretebilir. | ||||||
8 | Farklı bilişim sistemlerini tasarım, modelleme ve analiz yeteneğine sahip olur, ilgili yöntemleri ve araçları kullanabilir. | ||||||
9 | İlgili alanlarda bilimsel yayın yapabilir, ilgili projelerde görev alabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sezgisel Algoritmalar hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi | |||||||||
2 | Güncel Sezgisel Algoritmaların Öğrenilmesi | |||||||||
3 | Güncel Sezgisel Algoritmaların Uygulanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |