Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ailede Manevi Danışmanlık ve Rehberlik | MDR 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Introduction to Spiritual Counseling and Guidance
Religious Issues in Spiritual Counseling and Guidance |
Önerilen Seçmeli Dersler | Introduction to Social Work
Spirituality and Mental Health in Islamic Thought
Theoretical Approaches to Spirituality and its Education |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Zahid KARA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Within the scope of the Spiritual Counseling Master's program, to deal with family problems in a spiritual dimension, to determine the methods to be applied in guidance and counseling services that deal with the solution of family problems of spiritual origin, to reveal applicable practices and to give qualifications to career candidates. |
Dersin İçeriği | To determine the scope of spiritual counseling, to learn the basic approaches. Getting to know the family from past to present and revealing its historical process. Explain the scope of family problems. To identify and understand the importance of spiritual issues in family counseling. To create an infrastructure about the emotional and spiritual aspects of the family. To determine the theoretical framework of spiritual counseling and guidance in the family. To present examples of counseling and guidance practices within the framework of spiritual problems in the family. To gain a multidisciplinary perspective in identifying and solving spiritually loaded content in the diversity of family problems. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile hakkında temel bilgilere sahip olur | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Örnek Olay, | |
2 | Ailenin temel sorunlarına vakıf olur | Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Aile problemleri ve çözümü için beceri geliştirir | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Ailede manevi danışmanlık ve rehberlik tekniklerini bilerek uygulama yapar | Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Ailenin manevi sorunlarının çözümüne rehberlik edebilme becerisi geliştirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Kavramı ve Tarihsel Süreci | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
2 | Ailenin Temel İşlevleri ve aile bireylerin rolleri | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
3 | Sosyal Açıdan Aile Türleri ve Ailenin Dönüşümü | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
4 | Aile Fertlerinin Hak Ve Yükümlülükleri | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
5 | Dinlere Göre Aile (İslam, Hristiyanlık ve Yahudilik) | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
6 | Aile İçi Problemler Ve Çözüm Yolları | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
7 | Sağlıklı Aile İçin Maneviyatın Önemi | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
8 | Aile İçi İletişim Engelleri | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
9 | Ailede Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Önemi | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
10 | Aile Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinin Temelleri | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
11 | Aile İçi Problemlerin Çözümlenmesinde Manevi Değerler | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
12 | Aile İçi Manevi Problemler | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
13 | Ailede Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Uygulamaları II | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
14 | Ailede Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Uygulamaları II | Ders içeriklerini incelemek ve konu ile ilgili yayınları takip etmek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gelişim psikolojisi, gelişim dönemleri ve özellikleri ve ruh sağlığı ve ruhsal problemlere ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir | X | |||||
2 | Manevi danışmanlık ve rehberliğin gerektirdiği düzeyde temel dini bilgiler ve Tasavvuf, İslam Felsefesi ve Kelam gibi İslami düşüncenin temel elemanlarına hakimdir | X | |||||
3 | Manevi danışmanlık ve rehberlik konusundaki mesleki etik ilkeleri bilmek ve meslek hayatında bunlara taviz vermeden uymak | X | |||||
4 | Manevi danışmanlık ve rehberliği farklı bağlamlarda (hastane, ceza infaz evleri vb.) o bağlamların koşullarına ve danışanın özelliklerine göre uygulayabilme | X | |||||
5 | Manevi danışmanlık ve rehberlik ile ilgili literatüründe yer alan kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmaları takip edebilme ve bu alanda belirli düzeyde araştırma yapabilme | X | |||||
6 | Genelde seküler danışmanlıkta ve özelde manevi bakım ve danışmanlıktaki yaklaşım ve kuramları tanıma ve kendi sorumluluk alanında olanları uygulayabilme | X | |||||
7 | Farklı kültür, inanç, düşünce ve demografik yapıların farkında olma ve manevi danışmanlık uygulamasında bu konuları dikkate alarak ön yargılardan kaçınma | X | |||||
8 | Manevi danışmanlığın temel hedefinin danışanların öznel ve nesnel iyiliklerini sağlama ve morallerini yüksek tutmak olduğu bilinci ile hareket etme | X | |||||
9 | Dinin bilgi, inanç, duygu, etki ve davranış boyutlarını etik ilkelere bağlı olarak ve danışanın isteği çerçevesinde manevi bakım ve danışma ilişkisi içinde etkili bir biçimde kullanabilme | X | |||||
10 | Geleneksel ve çağdaş teolojik düşünme biçimlerini tanıma ve bunları danışanlarıyla manevi bakım ve danışmanlık uygulamasında kullanabilme | X | |||||
11 | Bir manevi danışman adayı olarak kendi kişisel gelişimini takip etme ve düzenli olarak güçlü ve zayıf yönleri konusunda farkındalığını gözden geçirme alışkanlığı kazanma | X | |||||
12 | Manevi danışmanlık ve rehberliğin ne olduğunu kavrama ve onu diğer bakım yönelimli iletişim biçimlerinden ayıran özellikleri kavrama | X | |||||
13 | Başlangıcından sonlandırılıncaya kadar bir manevi danışmanlık görüşmesini, tüm süreçleri ve aşamalarıyla birlikte etkili bir şekilde yürütebilme ve sonlandırabilme | X | |||||
14 | Danışma görüşmesinde genel olarak iyi bir nitel ortam yaratma (olumlu kabul, saydamlık ve empati) | X | |||||
15 | Danışmada danışma becerilerini (dinleme, aynalama vb.) iyi düzeyde kullanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aile hakkında temel bilgilere sahip olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Ailenin temel sorunlarına vakıf olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
3 | Aile problemleri ve çözümü için beceri geliştirir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Ailede manevi danışmanlık ve rehberlik tekniklerini bilerek uygulama yapar | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Ailenin manevi sorunlarının çözümüne rehberlik edebilme becerisi geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |