Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nutrıtıon and Health | ADS 219 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Öğrencileri yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkisi, besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, besinleri satın alınması ve saklanması, özel gruplarda temel beslenme kuralları konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri ,Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri,Besin güvenliği,Besinlerin işlenmesi ve saklanması,Enerji dengesi,Karbonhidratlar,Proteinler,Yağlar,Suda eriyen vitaminler,Yağda eriyen vitaminler,Mineraller,Su ve içecekler; konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, | ||
2 | Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri | ||
3 | Besinlerin işlenmesi ve saklanması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | |
2 | Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri | |
3 | Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri | |
4 | Besin güvenliği Kaynaklardan ilgili konunun okunması | |
5 | Besinlerin işlenmesi ve saklanması | |
6 | Enerji dengesi Kaynaklardan ilgili konunun okunması | |
7 | Karbonhidratlar | |
8 | Proteinler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yağlar | |
11 | Suda eriyen vitaminler | |
12 | Yağda eriyen vitaminler | |
13 | Mineraller | |
14 | Su ve içecekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Beslenme, Ed.Ayşe Baysal, Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 2014. Ders notları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | ||||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | ||||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, | |||||||||||
2 | Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri | |||||||||||
3 | Besinlerin işlenmesi ve saklanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |