Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pedodonti-Çocuk Diş Hekimliği Uygulaması ADS 209 3 1 + 4 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı dişlerin gelişimini etkileyen faktörler, süt dişlerinde uygulanan endodontik tedaviler, yer tutucu uygulamaları, özürlü hasta tedavileri, genel anestezi uygulamaları, ilaç kullanımı, periodontal hastalıklar ve diş travmaları konusunda bilgi vermektir

Dersin İçeriği

Pedodonti kliniğinde yapılan tedaviler ve tedavi sırasında kullanılan malzemelerin öğrenilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk hastalara yaklaşım farklılıklarını öğrenir.
2 Çocuk hastalarında uygulamaların ayrıntılarını öğrenir
3 Lokal ve genel anestezinin tercih nedenlerini öğrenir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 1 Çocuk hastaya yaklaşım, tanımlar
2 2 Çocuk diş hekimliğinde koruyucu işlemler
3 3 Çocuk diş hekimliğinde restoratif işlemler
4 4 Çocuk diş hekimliğinde endodontik işlemler
5 5 Yer tutucu uygulamaları
6 6 Pedodontide kullanılan aletler
7 7 Pedodontide kullanılan malzemeler
8 8 Davranış yönlendirme teknikleri
9 9 Sedasyon ve genel anestezi
10 10 Pedodontide klinik kuralları
11 11 Lokal anestezi
12 12 Pedodontide dezenfeksiyon ve sterilizasyon
13 13 Tıbbi atık ve tehlikeli maddelerin kontrolü
14 14 Çocukluk hastalıkları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİNE KLİNİK YAKLAŞIM: G.KOCH-S.POULSEN

DİŞ HEKİMLİĞİ ASİSTANLIĞI: Diş Hekimi SEYHAN AKAR

AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI TEKNİKERLERİ İÇİN DÖRT ELLİ DİŞ HEKİMLİĞİ : Prof. Dr. GÜLAY VARLI UZUN

DÖRT ELLİ DİŞ HEKİMLİĞİNDE YARDIMCI PERSONEL VE KLİNİK YÖNETİMİ: Prof. Dr. MEHMET ALİ KILIÇARSLAN

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili terimleri açıklar. X
3 Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. X
4 Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. X
5 Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. X
6 Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. X
7 Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. X
8 Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. X
9 Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
10 Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. X
11 Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Çocuk hastalara yaklaşım farklılıklarını öğrenir.
2 Çocuk hastalarında uygulamaların ayrıntılarını öğrenir
3 Lokal ve genel anestezinin tercih nedenlerini öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Sözlü Sınav 2 1 2
Performans Görevi (Uygulama) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
dersAKTSKredisi 5