Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oral Mikrobiyoloji | ADS 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Diş hekimliği ile ilgili mikroplar ve enfeksiyonlar; ağız florasının gelişimi; ağızda direnç mekanizmaları; diş plağı; Diş çürükleri, endodontik ve periodontal hastalıkların mikrobiyal etiyolojisi hakkında kapsamlı bilgi sağlamak. |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların yapısı ve fizyolojisi, ağız ve diş plağının mikrobiyal florası, diş çürüğü mikrobiyolojisi diş çürüğü etkeni olabilen bakteriler, mantarlar, parazitler ve virüslar, antibiyotikler ve antimikrobiyal maddelerin özellikleri, periodontal hastalıkların mikrobiyolojisi, endodontik hastalıkların mikrobiyolojisi ve klinikte sterilizasyon ve dezenfeksiyon
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ağız florasında ve hastalıklarında görülen mikroorganizmaların sınıflandırılmasını ve anlaşılmasını sağlar. | Anlatım, | |
2 | Periodontal hastalıklar, çürük ve ağız hastalıklarından sorumlu mikroorganizmaların kolonizasyonunu, hastalık mekanizmalarını öğrenerek karşılaşılabilecek durumları yorumlar. | Anlatım, | |
3 | Öğrenilen etkenleri ve neden oldukları hastalıkların tedavilerini tıbbi bilgilerle ilişkilendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Disiplinlerarası birimlerde birlikte çalışan hasta, hekim ve sağlık profesyonellerinin sağlığı ve korunması açısından gerekli önlemleri alır. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye giriş ve temel kavramlar | |
2 | Mikroorganizmaların yapısı ve fizyolojisi | |
3 | Mikroorganizma genetiği ve genetik değişiklikler | |
4 | Ağız ve diş plağının mikrobiyal florası | |
5 | Ağız Bakteriyel Enfeksiyonları | |
6 | Ağız Anaerobik Enfeksiyonları | |
7 | Ağızdaki Mantar Enfeksiyonları | |
8 | Ağızda Belirtileri Olan Viral Enfeksiyonlar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Diş çürüğü mikrobiyolojisi | |
11 | Periodontal hastalıkların mikrobiyolojisi | |
12 | Endodontik hastalıkların mikrobiyolojisi | |
13 | Klinikte Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | |
14 | Antibiyotikler ve Antimikrobiyal maddeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | X | |||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | |||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ağız florasında ve hastalıklarında görülen mikroorganizmaların sınıflandırılmasını ve anlaşılmasını sağlar. | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||
2 | Periodontal hastalıklar, çürük ve ağız hastalıklarından sorumlu mikroorganizmaların kolonizasyonunu, hastalık mekanizmalarını öğrenerek karşılaşılabilecek durumları yorumlar. | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||||
3 | Öğrenilen etkenleri ve neden oldukları hastalıkların tedavilerini tıbbi bilgilerle ilişkilendirir. | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||
4 | Disiplinlerarası birimlerde birlikte çalışan hasta, hekim ve sağlık profesyonellerinin sağlığı ve korunması açısından gerekli önlemleri alır. | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |