Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Muayenehane Yönetimi | ADS 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, |
Dersin Yardımcıları | Power point sunuları, internet ve kütüphanedeki ders ile ilgili materyaller |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı klinik kurulum ve idaresine yönelik temel bilgilerle donatılmasıdır. Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci, muayenehane yönetimi ve ergonomiyi öğrenir.
|
Dersin İçeriği | Bir diş kliniğinin kurulması ile ilgili yasal prosedürleri öğrenecektir. Kliniğin ergonomik kurallara uygun olarak düzenlenmesini öğrenecektir. Kurum ve kişi ilişkilerinin düzenlenmesi ile ilgili bilgi sahibi olacaktır. Mesleki gelişimini sürdürme yollarını tanıyacaktır. Mali yönetim ve randevu idaresinin prensiplerini öğrenecektir. Mesleğin pazarlaması ile ilgili bilgiler edinecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ERGONOMİNİ TANIMI VE TEMEL PRENSİPLERİ | Soru-Cevap, | |
2 | HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI | Gösterip Yaptırma, | |
3 | DİŞHEKİMLİĞİNDE ERGONOMİK PRENSİPLER | Gösterip Yaptırma, | |
4 | DİŞHEKİMLİĞİNDE ERGONOMİK PRENSİPLER | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | MUAYENEHANEDE KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ HAKKINDA BİLGİLER | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
6 | BİR KLİNİK NASIL DÜZENLENMELİ | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
7 | BİR KLİNİK NASIL DÜZENLENMELİ | Gösterip Yaptırma, | |
8 | GÖRÜNTÜLEME CİHAZLARININ YERLEŞİMİ | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
9 | HASTA TAKİP PROGRAMLARI | Rol Oynama, | |
10 | ARASINAV | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
11 | MESLEK HASTALIKLARI VE ÖNLEMLERİ | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
12 | MUAYEHANE İÇİN GEREKEN YASAL SORUMLULUKLAR | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
13 | YARDIMCI PERSONEL VE TEKNİSYEN İLİŞKİLERİ | Anlatım, Rol Oynama, | |
14 | KURUM DİŞHEKİMLERİNİN ÖZLÜK HAKLARI VE ÇALIŞMA ŞARTLARI | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ERGONOMİNİ TANIMI VE TEMEL PRENSİPLERİ | |
2 | HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI | |
3 | DİŞHEKİMLİĞİNDE ERGONOMİK PRENSİPLER | |
4 | DİŞHEKİMLİĞİNDE ERGONOMİK PRENSİPLER | |
5 | MUAYENEHANEDE KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ HAKKINDA BİLGİLER | |
6 | BİR KLİNİK NASIL DÜZENLENMELİ | |
7 | BİR KLİNİK NASIL DÜZENLENMELİ | |
8 | GÖRÜNTÜLEME CİHAZLARININ YERLEŞİMİ | |
9 | HASTA TAKİP PROGRAMLARI | |
10 | TIBBİ KAYIT | |
11 | MESLEK HASTALIKLARI VE ÖNLEMLERİ | |
12 | MUAYEHANE İÇİN GEREKEN YASAL SORUMLULUKLAR | |
13 | YARDIMCI PERSONEL VE TEKNİSYEN İLİŞKİLERİ | |
14 | KURUM DİŞHEKİMLERİNİN ÖZLÜK HAKLARI VE ÇALIŞMA ŞARTLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnternet ve kütüphanedeki ders ile ilgili materyaller |
Ders Kaynakları | 1. Dietz ERR, Bourguignon ED. Dental Office management, 1 st ed |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | X | |||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | |||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ERGONOMİNİ TANIMI VE TEMEL PRENSİPLERİ | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2 | HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||
3 | DİŞHEKİMLİĞİNDE ERGONOMİK PRENSİPLER | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | |||||
4 | DİŞHEKİMLİĞİNDE ERGONOMİK PRENSİPLER | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | ||||||
5 | MUAYENEHANEDE KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ HAKKINDA BİLGİLER | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||
6 | BİR KLİNİK NASIL DÜZENLENMELİ | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | |||||
7 | BİR KLİNİK NASIL DÜZENLENMELİ | |||||||||||||||||
8 | GÖRÜNTÜLEME CİHAZLARININ YERLEŞİMİ | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||
9 | HASTA TAKİP PROGRAMLARI | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||
10 | ARASINAV | 1 | ||||||||||||||||
11 | MESLEK HASTALIKLARI VE ÖNLEMLERİ | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||
12 | MUAYEHANE İÇİN GEREKEN YASAL SORUMLULUKLAR | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | |||||
13 | YARDIMCI PERSONEL VE TEKNİSYEN İLİŞKİLERİ | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||
14 | KURUM DİŞHEKİMLERİNİN ÖZLÜK HAKLARI VE ÇALIŞMA ŞARTLARI | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |