Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MZB 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Murat Can Dilber |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiğinin Öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, teori ile ilgili temel bilgilere sahiptir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler hakkında bilgi sahibi olur | ||
3 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımını öğrenir | ||
4 | Bildiri, Makale ve Tez yazma becerilerini edinir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar | |
2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar | |
3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri | |
4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler | |
5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı | |
6 | Bilimsel Etik İlkeler | |
7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | |
9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
10 | Bilimsel Proje Türleri, Proje hazırlama | |
11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme | |
12 | Seminer çalışmaları | |
13 | Seminer çalışmaları | |
14 | Seminer çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilimsel Araştırma Paradigmaları - Dr Ergul Demir |
Ders Kaynakları | Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Yazar Adı: Şener Büyüköztürk , Özcan E. Akgün , Şirin Karadeniz , Funda Demirel , Ebru Kılıç Çakmak |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, teori ile ilgili temel bilgilere sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 0 | 5 | 5 |
2 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler hakkında bilgi sahibi olur | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 |
3 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımını öğrenir | 1 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 |
4 | Bildiri, Makale ve Tez yazma becerilerini edinir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |