Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Araştırmalarında Kullanılan Veri Analiz Yöntem ve Teknikleri | MZB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların sayısal ve sözel verilerinin çözümlenmesinde kullanılan istatistiksel yöntemlerin müzik araştırmalarında nasıl kullanıldığını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Veri analizi kavramının tartışılması, araştırma ve veri türleri ilişkisi, nitel verilerin toplanması ve incelenmesi. Müzik Bilimi özel alanında nitel, nicel ve saha çalışmaları verilerinin analizi, sonuçların yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri analizi kavramını kendi sözcükleriyle açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
2 | Veri analiz türlerini sınıflandırır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Araştırma ve veri türüne uygun analizi seçer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
4 | Nitel veri girişi yapabilir. | Grupla Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
5 | Nitel verilere uygun analizi yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
6 | Nitel veri analiz sonuçlarını yorumlar ve raporlaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri analizi kavramının tartışılması | |
2 | Veri analizi ile ilgili temel kavramlar, normal dağılım | |
3 | Veri analizi ile ilgili temel kavramlar, normal dağılım | |
4 | Parametrik testler, korelasyon, ilişkili t, ilişkisiz t testleri | |
5 | Parametrik testler, korelasyon, ilişkili t, ilişkisiz t testleri | |
6 | Tek yönlü ANOVA | |
7 | Tek yönlü ANOVA | |
8 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
9 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
10 | Nonparametrik testler, Wilcoxon Sign, Mann Whitney U | |
11 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
12 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
13 | Analiz raporlarının kontrolü ve tartışma | |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş. (2008). Veri analizi el kitabı. Ankara:PegemA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri analizi kavramını kendi sözcükleriyle açıklar. | 5 | |||||||||
2 | Veri analiz türlerini sınıflandırır. | ||||||||||
3 | Araştırma ve veri türüne uygun analizi seçer. | ||||||||||
4 | Nitel veri girişi yapabilir. | ||||||||||
5 | Nitel verilere uygun analizi yapar. | ||||||||||
6 | Nitel veri analiz sonuçlarını yorumlar ve raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |