Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Psikolojisi | MZB 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzik psikolojisine ilişkin kuramları öğrenmek, bu alandaki bilimsel çalışmaları incelemek ve değerlendirmelerde bulunmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Müzik ve psikoloji ilişkisinin öğrenilmesi, kavramsal boyutta müzik psikolojisinin incelenmesi, bilişsel müzik psikolojisi, gelişimsel müzik psikolojisi, müziğin sosyal psikolojisi kuramlarının incelenmesi, nöroloji, nörofizyoloji, akustik gibi bilim dallarıyla müziği ilişkilendiren çalışmaların incelenmesi, bilimsel formata uygun olarak müzik psikolojisi kapsamına giren konularda derleme çalışmalarının yapılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik ve psikolojisi ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Müzik psikolojisinin alt dallarını kuramsal olarak açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Müzik psikolojisi alanındaki bilimsel çalışmaları inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Müzik psikolojisi alanındaki bilimsel çalışmaları değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Müzik psikolojisi kapsamında derleme çalışması yapar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram boyutunda müzik psikolojisi | |
2 | Müzikal algılama | |
3 | Müzik ve beyin | |
4 | Müzikal gelişim | |
5 | Müzikal beceriler ve öğrenme | |
6 | Müzikal performans | |
7 | Müzikal yaratıcılık | |
8 | Müzik ve duygu | |
9 | Müzikal iletişim | |
10 | Müzik terapi | |
11 | Makale inceleme ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
12 | Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
13 | Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Deutsch, D. (2013). The psychology of music (3rd. Ed.). New York: Academic Press. G. Otacıoğlu, S. (2008). Müzik psikolojisi I: Müzik psikolojisinin ABC’si. Ankara: Öğreti. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2008). Oxford handbook of music psychology. Oxford: Oxford University Press. Hallam, S. (2015). The power of music: A research synthesis of the impact of actively making music on the intellectual, social and personal development of children and young people . London: Music Education Council. Lehmann , A. C., Sloboda, J. A., & Woody, R. H. (2007). Psychology for musicians: Understanding and acquiring the skills. Oxford: Oxford University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik ve psikolojisi ilişkisini değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Müzik psikolojisinin alt dallarını kuramsal olarak açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Müzik psikolojisi alanındaki bilimsel çalışmaları inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Müzik psikolojisi alanındaki bilimsel çalışmaları değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
5 | Müzik psikolojisi kapsamında derleme çalışması yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |