Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Batı Müziği Literatürü MZB 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Klasik batı müziği literatürünün incelenmesi, örneklerin dinlenmesi ve değerlendirilmeler yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Klasik batı müziği literatüründeki eserlerin dönemsel ve stilistik özellikleri, çeşitli solo, oda müziği, koro, orkestra, opera eserlerinin müzik tarihi, müzik felsefesi, müzik estetiği disiplinlerinden yararlanarak değerlendirilmesi ve tartışılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik batı müziği literatürünü dönemsel olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Klasik batı müziği literatürünü stilistik olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Klasik batı müziği literatürü kapsamında araştırma raporu hazırlar. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İlk Çağ uygarlıkları müziklerinin incelenmesi ve tartışılması
2 Orta Çağ müziğinin incelenmesi ve tartışılması
3 Rönesans müziğinin incelenmesi ve tartışılması
4 Barok dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
5 Barok dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
6 Klasik dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
7 Klasik dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
8 Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması
9 Romantik dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
10 Romantik dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
11 Yirminci yüzyıl vokal ve çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
12 Çağdaş dönem vokal ve çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
13 Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Fubini, E. (2006). Müzikte estetik. Ankara: Dost.
İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. İstanbul: Remzi.
Manav, Ö. ve Nemutlu, M. (2011). Müzikte alımlama. İstanbul: Pan.
Pamir, L. (2000). Müzikte geniş soluklar (3. Baskı). İstanbul: Boyut.
Ridley, A. (2007). Müzik felsefesi: Tema ve varyasyonlar. Ankara: Dost.
Say, A. (2003). Müzik tarihi (5. Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi.
Yener, F. (2001). Müzik kılavuzu. İstanbul: Remzi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1 Klasik batı müziği literatürünü dönemsel olarak değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Klasik batı müziği literatürünü stilistik olarak değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre tanır. 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Klasik batı müziği literatürü kapsamında araştırma raporu hazırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Performans Görevi (Seminer) 10
3. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 80
1. Yıl İçinin Başarıya 80
1. Final 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 4 3 12
Final 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Performans Görevi (Seminer) 4 3 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6