Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri | MZB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | sazakn |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarının öğrencilere öğretilmesi ve toplulukla şarkı söyleme kurallarının benimsetilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Koro kavramı, koro türleri ve koro oluşumu. Koro eğitimcisinin özellikleri. Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes egzersizleri. Koro eğitimi ve yönetim teknikleri. Koro eğitiminde repertuvar oluşturma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu | |
2 | Koro eğiticisinin özellikleri | |
3 | Koro eğitiminde ses- nefes alıştırmaları | |
4 | Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması | |
5 | Çocuk korolarında teknik alıştırmalar | |
6 | Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları | |
7 | Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler | |
8 | Örnek dağar oluşturma çalışmaları | |
9 | Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri | |
10 | Ölçü ve vuruş teknikleri | |
11 | Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri | |
12 | Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar | |
13 | Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama | |
14 | Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çevik, Suna. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, Suna. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||||
2 | Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. | 3 | |||||||||
3 | Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. | 3 | 3 | 2 | |||||||
4 | Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır | 3 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |