Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Müziklerinde Araştırma ve Notasyon Teknikleri MZB 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler Prof.Dr. SERTAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halk müziklerinde araştırma yöntemlerinin, değişen "halk" algısıyla birlikte tekrar değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Dünyadaki halk müziği araştırmalarında kullanılan yöntemlerin karşılaştırılmalı incelemesi, elde edilen bulguların transkripsiyonunda kullanılan yöntemlerin eleştirileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat, müzik ve bu kavramların oluşumlarına eleştirel bakış
2 Halk ve halk müziği kavramının incelenmesi.
3 Halk müziği kavramının dünya müziği kavramındaki yeri
4 Kısa sınav
5 Halk müziği araştırmalarının tarihçesi ve transkripsiyon örnekleri
6 Halk müziği araştırmalarının tarihçesi ve transkripsiyon örnekleri
7 Folklorik ve müzikolojik açıdan halk müziği araştırmaları
8 Ara sınav
9 Avrupa'da halk müziği araştırmaları
10 Amerika'da halk müziği araştırmaları
11 Batılıların, Doğu'da gerçekleştirdiği araştırma gezilerine bakış
12 Kısa sınav
13 Anadolu'da gerçekleştirilen halk müziği araştırmaları ve transkripsiyon örnekleri
14 Anadolu'da gerçekleştirilen halk müziği araştırmaları ve transkripsiyon örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

·         Aksoy, B. (2008). Geçmişin Musiki Mirasına Bakışlar. İstanbul: Pan Yayınları.

·         Alpagut, U. (2010). Dünya Müziğinde Son Yirmi Yıla İlişkin Değerlendirmeler: Hollanda Örneği, Folklor Edebiyat, 62, 

·         Alpyıldız, E. (2012). Yerelden Ulusala Taşınan Müzik Belleği ve Yurttan Sesler, Milli Folklor, 24, 

·         Behar, C. (2008). Musıkiden Mu¨zigˆe-Osmanlı/Tu¨rk Mu¨zigˆi: Gelenek ve Modernlik. I·stanbul: Yapı Kredi Yayınları.

·         Birdoğan, N. (1998). Notalarıyla Türkülerimiz. İstanbul: Özgür Yayın Dağıtım.

·         Boratav, P. N. (1978). 100 Soruda Tu¨rk Halk Edebiyatı. I·stanbul: Gerçek Yayınevi.

·         Boratav, P. N. (1982). 100 Soruda Tu¨rk Halk Edebiyatı. İstanbul: Gerc¸ek Yayınevi.

·         Dizdaroğlu, H. (1968). Halk Şiirinde Türler. Türk Dili Dergisi, S.207, 

·         Dizdaroğlu, H. (1969). Halk Şiirinde Türler. Ankara: TDK Yayınları.

·         Dundes, A. (1998). Halk Kimdir? Çev. Metin Ekici. Milli Folklor, 37, 

·         Duygulu, M. (2014). Türk Halk Müziği Sözlüğü, Ankara: Pan Yayıncılık.

·         Ekici, M. (2012). Halk, Halk Bilimi ve Halk Bilgisi Üzerine Bir Deneme. Milli Folklor, 45, 

·         Elçi, A. (1997). Muzaffer Sarısözen Hayatı, Eserleri ve Çalışmaları. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.

 

·         Pelikoğlu, M. C. (2012). Geleneksel Halk Müziği Eserlerinin Makamsal Açıdan Adlandırılması. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6