Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Müziklerinde Araştırma ve Notasyon Teknikleri | MZB 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halk müziklerinde araştırma yöntemlerinin, değişen "halk" algısıyla birlikte tekrar değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Dünyadaki halk müziği araştırmalarında kullanılan yöntemlerin karşılaştırılmalı incelemesi, elde edilen bulguların transkripsiyonunda kullanılan yöntemlerin eleştirileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat, müzik ve bu kavramların oluşumlarına eleştirel bakış | |
2 | Halk ve halk müziği kavramının incelenmesi. | |
3 | Halk müziği kavramının dünya müziği kavramındaki yeri | |
4 | Kısa sınav | |
5 | Halk müziği araştırmalarının tarihçesi ve transkripsiyon örnekleri | |
6 | Halk müziği araştırmalarının tarihçesi ve transkripsiyon örnekleri | |
7 | Folklorik ve müzikolojik açıdan halk müziği araştırmaları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Avrupa'da halk müziği araştırmaları | |
10 | Amerika'da halk müziği araştırmaları | |
11 | Batılıların, Doğu'da gerçekleştirdiği araştırma gezilerine bakış | |
12 | Kısa sınav | |
13 | Anadolu'da gerçekleştirilen halk müziği araştırmaları ve transkripsiyon örnekleri | |
14 | Anadolu'da gerçekleştirilen halk müziği araştırmaları ve transkripsiyon örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Aksoy, B. (2008). Geçmişin Musiki Mirasına Bakışlar. İstanbul: Pan Yayınları. · Alpagut, U. (2010). Dünya Müziğinde Son Yirmi Yıla İlişkin Değerlendirmeler: Hollanda Örneği, Folklor Edebiyat, 62, · Alpyıldız, E. (2012). Yerelden Ulusala Taşınan Müzik Belleği ve Yurttan Sesler, Milli Folklor, 24, · Behar, C. (2008). Musıkiden Mu¨zigˆe-Osmanlı/Tu¨rk Mu¨zigˆi: Gelenek ve Modernlik. I·stanbul: Yapı Kredi Yayınları. · Birdoğan, N. (1998). Notalarıyla Türkülerimiz. İstanbul: Özgür Yayın Dağıtım. · Boratav, P. N. (1978). 100 Soruda Tu¨rk Halk Edebiyatı. I·stanbul: Gerçek Yayınevi. · Boratav, P. N. (1982). 100 Soruda Tu¨rk Halk Edebiyatı. İstanbul: Gerc¸ek Yayınevi. · Dizdaroğlu, H. (1968). Halk Şiirinde Türler. Türk Dili Dergisi, S.207, · Dizdaroğlu, H. (1969). Halk Şiirinde Türler. Ankara: TDK Yayınları. · Dundes, A. (1998). Halk Kimdir? Çev. Metin Ekici. Milli Folklor, 37, · Duygulu, M. (2014). Türk Halk Müziği Sözlüğü, Ankara: Pan Yayıncılık. · Ekici, M. (2012). Halk, Halk Bilimi ve Halk Bilgisi Üzerine Bir Deneme. Milli Folklor, 45, · Elçi, A. (1997). Muzaffer Sarısözen Hayatı, Eserleri ve Çalışmaları. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
· Pelikoğlu, M. C. (2012). Geleneksel Halk Müziği Eserlerinin Makamsal Açıdan Adlandırılması. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |