Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Makam Bilgisinde Geçki (Modülasyon) | MZB 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
Dersi Verenler | Prof. HATİCE SELEN TEKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Türk Müziği Makam Bilgisinde Geçki Konusunu anlamak. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği Makamlarında Geçki Unsurları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geçki Kavramını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Makamlar üzerinde geçkinin kurallarını anlar. | Soru-Cevap, | |
3 | Eserler üzerinde geçkiyi analiz eder. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, | |
4 | Bestekar ve dönemlere göre analiz eder. | Gezi / Gözlem, | |
5 | Besteler uygular. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Müzik Makam Bilgisi Genel | |
2 | Basit (Yalın) Makamlar | |
3 | Şed (aktarılmış) makamlar | |
4 | Mürekkep (Birleşik) Makamlar | |
5 | Geçki nedir | |
6 | Makamların oluşumunda geçki | |
7 | Geçki Yapmanın kaideleri | |
8 | Yakın Geçki Uzak Geçki | |
9 | Perdelerin Görev Değişikliği Kimlik Değişikliği | |
10 | Eser üzerinde geçki analizi | |
11 | Eser üzerinde geçki analizi | |
12 | Eser üzerinde geçki analizi | |
13 | Eser üzerinde geçki analizi | |
14 | Eser üzerinde geçki analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Musıkisi Derleri -Hüseyin Saadettin AREL Türk Mûsıkisi Nazariyatı ve Usulleri ve Kudüm Velveleleri -İsmail Hakkı ÖZKAN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji I Hatice Seelen TEKİN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji II Hatice Selen TEKİN TRT Türk Müziği Arşivi |
Ders Kaynakları | Türk Musıkisi Derleri -Hüseyin Saadettin AREL Türk Mûsıkisi Nazariyatı ve Usulleri ve Kudüm Velveleleri -İsmail Hakkı ÖZKAN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji I Hatice Seelen TEKİN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji II Hatice Selen TEKİN |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geçki Kavramını öğrenir. | ||||||||||
2 | Makamlar üzerinde geçkinin kurallarını anlar. | ||||||||||
3 | Eserler üzerinde geçkiyi analiz eder. | ||||||||||
4 | Bestekar ve dönemlere göre analiz eder. | ||||||||||
5 | Besteler uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |