Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TMB 517 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Dr.Murat Can Dilber |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dersin hedefi bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini müzik alanına uygun örneklerle öğretmek ve müzik bilimine ait bulguların yazılı olarak raporlanmasını öğrenciye kazandırmaktır. Bilimsel bir yayında olması gereken etik kuralların kavratılarak, Müzik alanında kullanılan araştırma tekniklerinin türleri, araştırma aşamaları öğretilecektir. Örnek araştırmaların incelenmesi- tartışılması ve bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kurallarının öğretilmesi yoluyla akademik düşünme ve yazma becerileri geliştirilecektir. Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi, bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri, araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması, kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanma, araştırmanın (bildiri,makale, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı, araştırmada internetin rolü, deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması, hata ve istatiksel analiz. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle ilgili kavramları söyler, yazar ve problem çözmede bilimsel yöntemin önemini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Araştırma ve araştırma planlarında bilimsel etiğe uygun davranır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Araştırma problemini tanımlar ve uygun araştırma yöntemi ve desenlerini seçer. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını seçebilir ve araştırma sonucuna uygun çözüm önerileri geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Araştırmada elde edilen bulguları yorumlar. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak rapor eder. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Temel Kavramlar | yok |
2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar | yok |
3 | Araştırma Problemi | yok |
4 | Değişken ve Hipotezler | yok |
5 | Bilimsel Etik ve Araştırma | yok |
6 | Literatür Taraması | yok |
7 | Örneklem Seçimi | yok |
8 | Veri Toplama Araçları | yok |
9 | Ara Sınav | yok |
10 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | yok |
11 | Veri Analizi | yok |
12 | Deneysel Desenler ve Nitel Analiz | yok |
13 | Rapor Yazma Teknikleri | yok |
14 | Rapor Yazma Teknikleri | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | . |
Ders Kaynakları | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle ilgili kavramları söyler, yazar ve problem çözmede bilimsel yöntemin önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Araştırma ve araştırma planlarında bilimsel etiğe uygun davranır. | ||||||||||||
3 | Araştırma problemini tanımlar ve uygun araştırma yöntemi ve desenlerini seçer. | ||||||||||||
4 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını seçebilir ve araştırma sonucuna uygun çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||
5 | Araştırmada elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||||||||
6 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak rapor eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |