Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geleneksel Müziklerde Transkripsiyon ve Analiz TMB 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHİR MAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş.gör.Mehmet Der

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Geleneksel müzikte transkripsiyon ve analiz yöntemleri hakkında bilgi edinmek

Dersin İçeriği

 

geleneksel müzik örnekleri, Türkiye'de geleneksel müzik sınıflandırmaları nasıl yapılmalıdır, Geleneksel müzikte transkripsiyon nasıl yapılır? Transkripsiyon nedir?, yeni transkripsiyon örnekleri üzerine çalışmalar?, müzik yazımı, belgeleme, alan bulgularını yazılı belgelere yansıtma

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 müzikte geleneksellik nedir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Türkiye'de geleneksel müzikler ve sınıflandırmaları Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 müziği yazmak Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 transkripsiyon örneklerinin incelenmesi Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
5 müziği yazmanın alternatif yazmaları Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
6 toplanan araştırmaların alan yazına dönüştürülmesi Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 müzikte geleneksellik nedir yok
2 Türkiye'de geleneksel müzik sınıflamaları yok
3 transkripsiyon nedir yok
4 müziği yazmak ne demektir yok
5 yapılmış transkripsiyon örnekleri nelerdir yok
6 yapılmış transkripsiyon örneklerinin incelenmesi yok
7 geleneksel müzik örneği saha çalışması yapılması yok
8 toplanan müzik malzemesinin değerlendirilmesi yok
9 genel tekrar yok
10 alternatif transkripsiyon örneği denemesi yok
11 alternatif transkripsiyon örneklerinin ders içi incelenmesi yok
12 alternatif transkripsiyon örneklerinin analizi yok
13 genel tekrar yok
14 yapılan çalışmanın alan yazına dönüştürülmesi yok
Kaynaklar
Ders Notu

öğretim elemanı ders notları

Ders Kaynakları

Oğuz, Z.Tuğba (2011), İslam Cebrinde ve Gelenbevi'de Matematiksel Notasyon Sistemi, Erdem dergisi, S.61, (160-192)

Rzaveya, B. (2020), Azerbaycan Muğam Tarihinin Notasyon Tarihi, Kültür Araştırmaları Dergisi, S.6, (243-252)

Akdoğu, O. (1989), Türk Müziği Bibliyografyası, Ege Üniversitesi Basımevi.

Peykoğlu, M. (2007), 20.yy Müziğinde Grafik Notasyon Kullanımı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) 9 Eylül Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü

Ödemiş, S. (2012) Halk Oyunlarında Notasyon Sistemi Denemsi Hareket Portresi, (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) İTÜ.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
2 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. X
3 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
4 Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
5 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
6 Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
7 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
8 Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
9 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
10 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
12 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 müzikte geleneksellik nedir 5 5 5
2 Türkiye'de geleneksel müzikler ve sınıflandırmaları 5 5 5
3 müziği yazmak 5 5 5
4 transkripsiyon örneklerinin incelenmesi 5 5 5
5 müziği yazmanın alternatif yazmaları 5 5 5
6 toplanan araştırmaların alan yazına dönüştürülmesi 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6