Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. Yy. Türk Müziği Repertuvarı Makam Analizi ve İcra Farklılıkları | TMB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste 19. yy. 'da icra edilen eserlerdeki makam analizi ve icralarının kararkteri talebelere öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Türk müziğinde 19. yy'da yaşamış bestekarların eserlerin makamsal yapıları, makam kullanımı ve icrası yapılmış eserlerin farklı icracıların sesinden icra analizleri yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 19. yy. makamların seyir özellikleri üzerine bilgi sahibi olur | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | 19. yy. beste özellikleri üzerine bilgi sahibi olur | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, | |
3 | icra analizi yapmayı öğrenir | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | 19. yy. bestekarlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hamamîzade İsmail Dede'nin eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
2 | Hamamîzade İsmail Dede'nin eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
3 | Dellalzade İsmail Efendi'nin eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
4 | Zekai Dede'nin eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
5 | Şakir Ağa'nın eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
6 | Hacı Ârif Bey'in eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Hacı Ârif Bey'in eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
9 | Hacı Ârif Bey'in eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
10 | Tanburi Ali Efendinin eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
11 | Nikogos Ağa eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
12 | Asdik Ağa eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
13 | Tatyos Efendi eserlerindeki makam anlayışı ve eserlerinin icralarının icra analizi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19. yy. makamların seyir özellikleri üzerine bilgi sahibi olur | ||||||||||||
2 | 19. yy. beste özellikleri üzerine bilgi sahibi olur | ||||||||||||
3 | icra analizi yapmayı öğrenir | ||||||||||||
4 | 19. yy. bestekarlarını tanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |