Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | THO 802 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen. |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim sürecinde öğrencilere rehberlik etmek, alan araştırmalarında yol gösterici olmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Alan araştırmalarında konu yönelimlerinin saptanarak, ilgili alan literatürü kapsamında uzmanlık konusu belirleme
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları alanında araştırma konusu belirler | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma raporu hazırlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taraması ile saha araştırması konusunun belirlenmesi | |
2 | Literatür taraması ile saha araştırması konusunun belirlenmesi | |
3 | Literatür taraması ile saha araştırması konusunun belirlenmesi | |
4 | Bilimsel araştırmalarda etik kurallar | |
5 | Bilimsel araştırmalarda etik kurallar | |
6 | Veri toplama araçları ve saha araştırmalarında kullanımı | |
7 | Veri toplama araçları ve saha araştırmalarında kullanımı | |
8 | Veri toplama araçları ve saha araştırmalarında kullanımı | |
9 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
10 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
11 | Araştırma problemi içinde alt problemlerin oluşturulması | |
12 | Araştırma problemi içinde alt problemlerin oluşturulması | |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması | |
14 | Araştırma önerisinin hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alan taraması |
Ders Kaynakları | Kaynak: Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Büyüköztürk ve ark, Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları alanında araştırma konusu belirler | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |
2 | Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma raporu hazırlar | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |