Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | THO 522 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Gül Kaplan Ekemen. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiğinin Öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiği.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Yapacağı çalışmaların özelliğine göre uygun araştırma yöntemini seçer ve uygular. | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Elde ettiği verileri sınıflandırır ve analiz eder. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Yayın etiğine uygun davranır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar. | |
2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar. | |
3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri. | |
4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler. | |
5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı. | |
6 | Bilimsel Etik İlkeler. | |
7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler. | |
8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı. | |
9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları. | |
10 | Bilimsel Proje Türleri, Proje hazırlama. | |
11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme. | |
12 | Seminer çalışmaları. | |
13 | Seminer çalışmaları. | |
14 | Seminer çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Ekici, M. (2004). Halk Bilgisi, Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara. Feryal Matbaacılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | |||||||
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini bilir. | ||||||||
3 | Yapacağı çalışmaların özelliğine göre uygun araştırma yöntemini seçer ve uygular. | ||||||||
4 | Elde ettiği verileri sınıflandırır ve analiz eder. | ||||||||
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | ||||||||
6 | Yayın etiğine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |