Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları II | THO 508 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Türk Halk Oyunları alanının araştırma sahasını disiplinler arası bir bakış ile genişletmektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste ,iletişim, kitle iletişim, estetik, gösterge bilim, toplumsal cinsiyet, moda, gişe,popüler kültür, kültürel bellek,kültürel politikalar, retorik,teknoloji, gibi diğer disiplinler ile Türk Halk Oyunları alanı ilişkilendirilecektir. Ayrıca Türk halk Oyunları bölümlerinde kalite süreçleri, akreditasyon ve istihdam konularına dair vizyon oluşturulacak olup, Türk Halk Oyunları bölümlerinin eğitim ve öğretiminde yer alan Asma Davul Çalgısına dair kullanılan notasyonlar hakkında geniş bilgiler verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk Halk Oyunları konularını sorgular, analiz eder | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk Halk Oyunlarını etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Türk halk oyunlarını eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
5 | Türk Halk Oyunlarını geleceğe taşırken teknoloji unsurları kullanma becerisine sahiptir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk Oyunları alanında iletişim ve kitle iletişim araçlarının kullanımı. | |
2 | Sanatsal iletişim ve Türk halk Oyunları. | |
3 | Türk halk Oyunları ve Gösterge bilim. | |
4 | Türk Halk Oyunlarına sinematografik bir bakış. | |
5 | Anlatı bilim ve Türk Halk Oyunları. | |
6 | Türk Halk Oyunları ve Estetik. | |
7 | Estetik kavramı ve Türk halk Oyunlarında estetik. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türk halk Oyunlarında Popüler Kültür, Moda, Gişe. | |
10 | Türk Halk Oyunları ve teknolojik gelişmeler. | |
11 | Kültürel belleğin yeniden inşası. | |
12 | Türk Halk Oyunları Bölümleri ve Toplam kalite Süreçleri, Akreditasyon, istihdam. | |
13 | Türk Halk Oyunları ritim, Asma davul ve asma davul notasyonları. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kerem Cenk Yılmaz - ASMA DAVUL ÇALGISININ SES SAHALARININ BELİRLENEREK PORTE ÜZERİNDE GÖSTERİLMESİ - Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal - Vol. - pp.240-257 - - ISSN : - DOI : 10.17740/eas.soc.2017.musdance3 - - 2017 - http://socialsciences.eurasianacademy.org/? Kerem Cenk Yılmaz, Deniz Köktan - TÜRK HALK OYUNLARI BÖLÜMLER İNİNİN KALİTE SÜREÇLERİ KAPSAMINDA KURUM İÇ DEĞERLENDİRMEME SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ - Avrasya Bilimler Akademisi Sosyal Bilimler Dergisi - Vol.16 - pp.81-90 - - ISSN : - DOI : http://doi.org/10.17740/eas.soc.2017.V16-05 - - 2017 - http://socialsciences.eurasianacademy.org/?sayfa=dergiayrinti&no=10032&icerik=turk-halk-oyunlari-bolumlerininin-kalite-surecleri-kapsaminda-kurum-ic-degerlendirme-sureclerinin-degerlendirilmesi&kategori=muzik Kerem Cenk Yılmaz, Dilek Cantekin Elyagutu - Müzik Kültürüne Dair Çeşitli Görüşler-Iv”, Türk Halk Oyunlari Anasanat Dallari İçin Dijital Dönüşüm Sürecinde Uzaktan Eğitim Model Önerileri “Saü Dk Tho Örneklemi”, Haziran 2020. - Eğitim Yayınevi - - 2020 Kerem Cenk Yılmaz, 2. M. Kürşat Türkay - Müzik Kültürüne Dair Çeşitli Görüşler-Iv”, Sakarya Manav’larinin Halk Oyunlari Ve Oyun Müziği Kültürü (Gelenekten Geleceğe), Eğitim yayınevi, Haziran 2020. - Eğitim Yayınevi - - 2020 Kerem Cenk Yılmaz - Dansta Serbest Yazılar, Bölüm adı:(Disiplinler Arası Kavşakta Türk Halk Oyunları Gösterimlerinde Sinematografik Söylemler (Nevi Dans Sahne Sanatları Topluluğu) - Gece Kitaplığı - - 2017 Kerem Cenk Yılmaz - “BEDENDE HAYAT BULAN TÜRKÜLER AŞK” ADLI TÜRK HALK DANSLARI GÖSTERİSİNİN ÇÖZÜMLEMESİNE ANLATIM KURAMIYLA BİR BAKIŞ - IV. ULUSLARARASI MÜZİK VE DANS KONGRESİ - - 2018 - Bodrum Hatice Selen tekin, Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan - DANCE AND MUSIC AS MEANS OF INTERCULTURAL DIALOGUE IN THE FORMATION OF PEACE CULTURE - Materıal Of İnternatıonal Scıentııfıc- Practıcal Conference Integratıon Processes ın The contemporary Art of Musıc ada Educatıon, 24-26.04.2017 - - 2017 - Kazkistan, Almaty Kerem Cenk Yılmaz - TÜRK HALK OYUNLARI BÖLÜMÜ ÖZELİNDE KALİTE ÇALIŞMALARI VE AKREDİTASYON SÜREÇLERİ İÇİN ÖNERİLER - “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ - TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ” ULUSLARARASI SEMPOZYUMU - - 2017 - İSTANBUL, 10-12 MAYIS 2017 Kerem Cenk Yılmaz, Dilek Cantekin Elyağutu - KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI KULLANIMI BAĞLAMINDA TÜRK HALK DANSLARI - “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ - TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ” ULUSLARARASI SEMPOZYUMU - - 2017 - İSTANBUL, 10-12 MAYIS 2017 Kerem Cenk Yılmaz - "BİR AYRILIK BİR YOKSULLUK BİR ÖLÜM İSİMLİ DANS VE MÜZİK PERFORMANSINDA VİDEO DEKOR KULLANIMININ GÖSTERGEBİLİMSEL İNCELEMESİ" - 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi - - 2016 - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Kerem Cenk Yılmaz - "Kültürel Belleğin Yeniden İnşası Mudurnu Birikme Geceleri (Ateş Gezmeleri) Örneği" - 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi - - 2016 - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Kerem Cenk Yılmaz - Sema Ayininden Sema Gösterisine - Uluslararası Müzik ve Sahne Sanatları Sempozyumu - - 2015 - Bülent Ecevit Üniversitesi Zonguldak Kerem Cenk Yılmaz, Dilek Cantekin Elyağutu - Sanat Yönetimi - Uluslararası Müzik ve Sahne Sanatları Sempozyumu - - 2015 - Bülent Ecevit Üniversitesi Zonguldak Umut Erdoğan, Kerem Cenk Yılmaz - Mevcut Asma Davul Notasyon Sistemlerinin Eleştirel Bakış Açısıyla İncelenmesi ve Öneriler - 1. Uluslararası Türk Halk Oyunları Kongresi - 10-12 Mayıs - 2012 - Malatya Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan - Türk Halk Danslarında Isınma Egzersizlerine Pragmatik Yaklaşım - 1 Uluslararası Türk Halk Oyunları Kongresi - 10-12 Mayıs - 2012 - Malatya Kerem Cenk Yılmaz - KÜLTÜREL POLİTİKALAR BAĞLAMINDA TÜRK HALK DANSLARI - 7. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi 28-30 Mayıs - - 2021 - Çeşme-İzmir Kerem Cenk Yılmaz - TÜRKİYE’DE HALK OYUNLARI BÖLÜMÜ MEZUNLARININ İSTİHDAM SORUNLARI - 18-21 EKİM 2017 tarihinde Diyarbakır da yapılan Uluslararası MUDA Kongresi - - 2017 - Diyarbakır
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||||
2 | Türk Halk Oyunları konularını sorgular, analiz eder | ||||||||
3 | Türk Halk Oyunlarını etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||||
4 | Türk halk oyunlarını eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||||
5 | Türk Halk Oyunlarını geleceğe taşırken teknoloji unsurları kullanma becerisine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 52 | 52 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |