Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sahne Teknikleri | THO 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oyun tasarımı, ön hazırlık ve sahneleme çalışmaları, teknik öğelerin önemi ve önem sırasının kavranması. |
Dersin İçeriği | Sahne teknikleri ile sahne-oyun-seyirci arasındaki ilişkinin en sağlıklı şekilde kurularak, içeriğin en doğru biçimde aktılmasının öğrenilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sahne - Seyirci - Oyuncu arasındaki iletişimi kavrar | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Yardımcı öğeleri ve teknik öğeleri kullanmayı bilir | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sahne | |
2 | Seyirci | |
3 | Oyun | |
4 | Dekor | |
5 | Işık | |
6 | Ses-Müzik | |
7 | Makyaj | |
8 | Tasarım ve Hazırlık çalışmaları | |
9 | Sahneleme | |
10 | Oyuncu Seyirci ilişkisi | |
11 | Seyirci algısının yönetilmesi | |
12 | Uygulamalı Örneklem | |
13 | Uygulamalı Örneklem | |
14 | Final Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Brecht Bertold, Oyunculuk sanatı ve Dekor, Çev: Kamuran Şipal, Say yayınları Nutku Özdemir, Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sahne - Seyirci - Oyuncu arasındaki iletişimi kavrar | ||||||||
2 | Yardımcı öğeleri ve teknik öğeleri kullanmayı bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Ödev | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |