Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Müziklerinin Makam ve İcra Analizleri I | THO 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Milli kültür ve sanatımızın en önemli unsurlarından biri olan Türk Halk Oyunlarında kullanılan oyun müziği repertuvarının müzikal analizleri uzmanlık gerektiren araştırma konusudur. Bu derste Türk Halk Oyunları Yüksek Lisans programında akademik olarak kendini geliştiren araştırmacı adaylarına Oyun müziği repertuvarındaki eserlerin makam, icra ve yörelerine göre üslup-tavır analizleri öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Ders esasen iki dönem olarak planlanmıştır. Birinci dönemdeki Türk Halk Oyunları Müziklerinin Makam ve İcra Analizleri I dersinde Anadolu coğrafyasındaki Zeybek, Karşılama, Ağırlama, Teke, Teke Zortlatması, Halay, Horon, Horo, Çiftetelli ve benzeri türler anlatılıp; icra edilen müziklerinin kayıt teknolojisi ve nota kullanılarak makam, üslup ve icra analizleri gerçekleştirilecek; müzikal olarak makam ve icra analizleri yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları müziklerinin makam özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Türk Halk Oyunları müziklerinin icra analizleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları Müziklerinin Makam ve İcra konularına kavramsal bakış | |
2 | Türk Halk Oyunları Müziklerinin Makam ve İcra konularına kavramsal bakış | |
3 | Türk Halk Oyunları müzikleri repertuvarında Zeybeklerin makam ve icra analizleri | |
4 | Türk Halk Oyunları müzikleri repertuvarında Zeybeklerin makam ve icra analizleri | |
5 | Türk Halk Oyunları müzikleri repertuvarında Zeybeklerin makam ve icra analizleri | |
6 | Türk Halk Oyunları müzikleri repertuvarında Karşılamaların makam ve icra analizleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Türk Halk Oyunları müzikleri repertuvarında Ağırlamaların makam ve icra analizleri | |
9 | Türk Halk Oyunları müzikleri Teke Zortlatması repertuvarının makam ve icra analizleri | |
10 | Türk Halk Oyunları müzikleri Halay repertuvarının makam ve icra analizleri | |
11 | Türk Halk Oyunları müzikleri Horon repertuvarının makam ve icra analizleri | |
12 | Türk Halk Oyunları müzikleri Çiftetelli repertuvarının makam ve icra analizleri | |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk Halk Oyunları Oyun Müziği Repertuvarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları müziklerinin makam özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||
2 | Türk Halk Oyunları müziklerinin icra analizleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |