Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finansal Krizler | EKO 566 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Finansal krizleri tanımlamak, krizlerin temel nedenleri ile sonuçlarını anlamak; küresel ekonomik sistemin ve Türkiye´nin yaşadığı krizleri tarihsel bir perspektif içerisine yerleştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu derse Krizlerin Doğası ve Nedenleri açıklanarak kriz çeşit ve tanımları üzerinde durulacaktır. Dünyadaki ve Türkiye´deki finansal krizler tarihsel sırasına göre incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Finansal krizleri ve ortaya çıkış nedenlerini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Finansal krizleri tanılar ve tahmin eder | Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Ekonomik krizlerin öncü göstergelerinin neler olduğunu anlar ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Günümüz krizine karşı uygulanan politikaları kritik bir gözle inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Krizlerin Doğaları ve Nedenleri | |
2 | Kriz Teorileri | |
3 | Krizlerin matematiksel olarak tanımlanması | |
4 | 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı | |
5 | 1994 Latin Amerika Krizi | |
6 | 1997 Asya Krizi | |
7 | 2001 Krizi | |
8 | 2008 Krizi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Krizlerin Ekonometrik Modellerle Tahmini | |
11 | Krizlerin Sinyal Yaklaşımı Yöntemi ile Tahmini | |
12 | Türkiye´de 1994 Krizi | |
13 | Türkiye´de 2001 Krizi | |
14 | Türkiye´de 2008 Krizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Finansal krizleri ve ortaya çıkış nedenlerini kavrar | |||||||
2 | Finansal krizleri tanılar ve tahmin eder | |||||||
3 | Ekonomik krizlerin öncü göstergelerinin neler olduğunu anlar ve yorumlar | |||||||
4 | Günümüz krizine karşı uygulanan politikaları kritik bir gözle inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 24 | 48 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |