Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Prokaryot ve Ökaryotlarda Gen İfadesi | TBP 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Prokaryot ve ökaryotlarda gen ekspresyonu mekanizmalarını ve kontrolünü öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Gen ekspresyonu, prokaryotlarda ve ökaryotlarda gen ekspresyonunun düzenlenmesi, prokaryotlarda ve ökaryotlarda gen ekspresyonunun farkları, regülator RNA'lar, gelişimin moleküler mekanizması, moleküler biyolojide kullanılan teknikler, model organizmalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Prokaryotik ve ökaryotik gen yapısı, gen düzenlenim ilkelerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Genetik rekombinasyon ve düzenlenmesi ile ilgili temel bilgileri tanımlayabilme | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Transkripsiyon faktörleri ve DNA'ya nağlanma modellerini tanımlayabilme | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Prokaryotik ve ökaryotik gen transkripsiyonunu (İfadelenmesi) açıklayabilme | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Prokaryot ve Ökaryot hücreler | |
2 | Prokaryotik ve Ökaryotik gen yapısı | |
3 | Kromozomlar ve DNA’nın organizasyonu | |
4 | Genetik şifre | |
5 | RNA çeşitleri ve işlenmesi | |
6 | Transkripsiyon | |
7 | Transkripsiyon faktörleri | |
8 | RNA nın işlenmesi | |
9 | Protein sentezi | |
10 | Ökaryotlarda gen ifadesi düzenlenmesi | |
11 | Translasyon düzeyinde ve antisens RNA ile kontrol | |
12 | RNA düzenleme (editing) ve moleküler çeşitlilik | |
13 | Epigenetik değişim, DNA metilasyonu ve gen kontrolü | |
14 | Mitokondrial genler, ifadelenmesi ve kontrolü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Keith Roberts, Peter Walter. Molecular Biology of the Cell (Ed.6th), Garland Science, USA, 2014.Walter. Molecular Biology of the Cell (Ed.6th),Garland Science, USA, 2014. Tom Strachan, Andrew Read, Human Molecular Genetics (Ed.4th), 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre Biyolojisini öğrenir. | X | |||||
2 | Kanserin moleküler temelini öğrenir. | X | |||||
3 | Hücre teknolojisini öğrenir | X | |||||
4 | Gen teknolojilerini öğrenir. | X | |||||
5 | Hastalıkların moleküler temelini öğrenir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Prokaryotik ve ökaryotik gen yapısı, gen düzenlenim ilkelerini açıklayabilme | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
2 | Genetik rekombinasyon ve düzenlenmesi ile ilgili temel bilgileri tanımlayabilme | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
3 | Transkripsiyon faktörleri ve DNA'ya nağlanma modellerini tanımlayabilme | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 |
4 | Prokaryotik ve ökaryotik gen transkripsiyonunu (İfadelenmesi) açıklayabilme | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |