Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çini Tasarımına Giriş | CTS 202 | 4 | 2 + 4 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | XVI.y.y. Osmanlı Dönemi çini sanatının teknik ve desen açısından öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | XVI.y.y. Osmanlı Dönemi çini sanatının üslupsal çizim teknikleri ve malzemeyle kullanımının öğrenilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | XV- XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı motif bilgisi öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı tekniklerini uygular. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini üslup özelliklerini araştırır. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik dönem çini özelliklerinin tanıtılması. Klasik dönem geleneksel motiflerin tanıtılması. | |
2 | Klasik dönem geleneksel motiflerin tanıtılması ve çizilmesi. | |
3 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan pano deseninin eskiz çalışmanın yapılması. | |
4 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan pano deseninin eskiz çalışmasında devam edilmesi. | |
5 | Ara sınav | |
6 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan panonun yüzeye geçirilerek tahrir çalışması yapılması. | |
7 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan panonun boyama çalışması yapılması. | |
8 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan panonun boyama çalışması yapılması. | |
9 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının çizilmesi. | |
10 | Proje / Tasarım | |
11 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının tamamlanması ve yüzeye aktarılması. | |
12 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının tahririnin uygulanması. | |
13 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının boyamasının uygulanması. (2.Proje notu.) | |
14 | Dönem içi çalışmaların değerlendirmelerinin yapılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Osmanlı Duvar Çinileri. (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası yayını.) İznik. (Julian Raby- Nurhan Atasoy.) |
Ders Kaynakları | Türk tezyini sanatlarında Motifler.(Dr. İnci A. Birol-Prof. Dr. Çiçek Derman.) Gülbenkyan Müzesi Kolleksionu. (Prof. Dr. Sitare Turan Bakır.) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | XV- XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı motif bilgisi öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
2 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı tekniklerini uygular. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
3 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini üslup özelliklerini araştırır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |