Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II TEZ 402 8 0 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Uygulama atölyesi dersi kapsamında çalışılan konunun metninin yazılması amaçlanır.
Dersin İçeriği Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması gerekmektedir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. Anlatım, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Tartışma,
4 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. Anlatım, Tartışma,
5 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. Anlatım, Tartışma,
6 Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
2 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
3 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
4 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
5 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
6 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
7 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
8 Ara Sınav.
9 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
10 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
11 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
12 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
13 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
14 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, İstanbul 1991
İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982
ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988
KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000
ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995
ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999
ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003
ÖZEN, Mine Esiner, Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. X
9 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır.
2 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır.
3 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır.
4 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir.
5 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır.
6 Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6