Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II | TEZ 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uygulama atölyesi dersi kapsamında çalışılan konunun metninin yazılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması gerekmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
2 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
3 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
4 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
5 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
6 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
7 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
10 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
11 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
12 | Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi. | |
13 | Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi. | |
14 | Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, İstanbul 1991 İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982 ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988 KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000 ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995 ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999 ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003 ÖZEN, Mine Esiner, Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | |||||||||||||
2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | |||||||||||||
3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | |||||||||||||
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | |||||||||||||
5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. | |||||||||||||
6 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |