Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Minyatür II | TEZ 304 | 6 | 2 + 4 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Minnyatür sanatının tarihi gelişim sürecini,estedik özelliklri ve prensiplerini bilen Görme ve algılama yetkisi kazanılarak cagın degişen ve gelişen ihtiyaclarına cevap verebilecek sanatcı adayların egitilmesi derslerin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Minyatürün tarihsel gelişimin ve teknik aıdan incelenmesi dir. Minyatür sanatı ile ilgili temel kavramlar, yapım teknikleri, sanatçı grupları ve yapıtları. Minyatür sanatının tarihsel süreç ve sosyokültürel yapı içinde analizi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Malzeme ve teknik kullanım becerisi | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Çalışmanın amacına yönelik eskiz çalışmaları yapabilmek | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Farklı dönemler arasında mukayese yaparak yeni tasarım geliştirme yetkinliği. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
9 | XVIı. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
10 | sınav | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
11 | minyatür Sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
12 | Minyatür sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar. | ||
13 | sınav | ||
14 | Minyatür sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desin icerigi hakkında bilgi | |
2 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı hakkındaki bilgileri teorik olarak aktarır. | |
3 | XV.I Yüzyıl minyatür sanatı ekolünün sanatçılarını ve eserlerini yorumlar. | |
4 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | |
5 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı ekolü hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarır | |
6 | XV. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | |
7 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı ekolünün sanatçı ve eserlerini yorumlar. | |
8 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | |
9 | XVIı. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | |
10 | sınav | |
11 | minyatür Sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | |
12 | Minyatür sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar. | |
13 | sınav | |
14 | Minyatür sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mahir, Banu; Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005And, Metin; Osmanlı Tasvir Sanatı: 1 Minyatür, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2002. |
Ders Kaynakları | Mahir, Banu; Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005And, Metin; Osmanlı Tasvir Sanatı: 1 Minyatür, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Malzeme ve teknik kullanım becerisi | 5 | ||||||||||||
3 | Çalışmanın amacına yönelik eskiz çalışmaları yapabilmek | 5 | ||||||||||||
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | ||||||||||||
5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | ||||||||||||
6 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | ||||||||||||
7 | Farklı dönemler arasında mukayese yaparak yeni tasarım geliştirme yetkinliği. | 5 | ||||||||||||
8 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | 5 | ||||||||||||
9 | XVIı. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | 5 | ||||||||||||
10 | sınav | 5 | ||||||||||||
11 | minyatür Sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | ||||||||||||
12 | Minyatür sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar. | 5 | ||||||||||||
13 | sınav | 5 | ||||||||||||
14 | Minyatür sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
2. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |