Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Minyatür I | TEZ 303 | 5 | 2 + 4 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Minyatür sanatının tarihi gelişim sürecini, estetik özelliklerini ve prensiplerini bilen, görme ve algılama yetisi kazanarak çağın değişen ve gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek sanatçı adaylarını eğitilmesi derslerin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği |
Minyatür sanatı, Osmanlı minyatür sanatı kavramını : Siyasal ve kültürel çerçeve, imge dünyası; Osmanlı Minyatür Sanatının Erken Dönemmi minyatür tekniginin, uslup, fom ve komposisyon yönünden tarihse gelişimi icinde incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Minyatür sanatının tarihsel gelişimi içerisinde inceler. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Fırça, boya hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümler. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çizim yapılan kağıdı istenilen, gerekli şekilde kullanır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Tabiat kaynaklı hayvan motiflerini bilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Minyatür sanatı hakkında verilen araştırma konuları ile ilgili kaynakları inceler. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Doğa unsurlarını( ağaç, bitki örtüsü, taş, kaya, dağ, deniz, akarsu ve bulut uygulamalarını yapar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Minyatürün tanımı, tarihçesi ve gelişim süreci hakkında genel bilgilerin | |
2 | Ağaç motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
3 | Ağaç motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
4 | Çiçek motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
5 | Çiçek motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi. (I. kısa sınav) | |
6 | Kaya ve taş motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
7 | Bulut motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
8 | Su ve dalga motiflerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
9 | Hayvan figürlerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi (Ara Sınav) | |
10 | Hayvan figürlerinin çizimi ve üsluplaştırılmasının öğrenilmesi | |
11 | Öğrenilen motiflerle serbest bir kompozisyon tasarlanması(II. Kısa Sınav) | |
12 | Konuya devam | |
13 | Konuya devam | |
14 | Ödevlerin toplanması.(Final) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tarihi gelişim sürecini, estetik özelliklerini ve prensiplerini bilen, görme ve algılama yetisi kazanarak çağın değişen ve gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek sanatçı adaylarını eğitilmesi derslerin temel amacıdır. |
Ders Kaynakları | Mahir, Banu; Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005And, Metin; Osmanlı Tasvir Sanatı: 1 Minyatür, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Minyatür sanatının tarihsel gelişimi içerisinde inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Fırça, boya hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Çizim yapılan kağıdı istenilen, gerekli şekilde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Tabiat kaynaklı hayvan motiflerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Minyatür sanatı hakkında verilen araştırma konuları ile ilgili kaynakları inceler. | 5 | ||||||||||||
7 | Doğa unsurlarını( ağaç, bitki örtüsü, taş, kaya, dağ, deniz, akarsu ve bulut uygulamalarını yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 9 | 18 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |