Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalemişi I | TEZ 329 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. GÜLSEREN TOY |
Dersi Verenler | Arş.Gör. GÜLSEREN TOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kalemişi sanatında,süsleme unsurlarını ile beraber renk ve tasarımları uygulayabilecek konumda yeterli olup, takım çalışmasına yatkın, diğer sanat dallarındaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeteneği ile eski eserleri aslına uygun olarak restore edebilecek bölüm öğrencileri yetiştirilir. |
Dersin İçeriği | Kalemişi sanatı tarihiyle ilgili genel bilgi verilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalemişinde kullanılan bitkisel,hayvansal,simgesel,geometrik motiflerin tarihsel ve çizgisel özelliklerini tasarlar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
2 | Kalemişinde kullanılan kompozisyon kurallarını ve çizim metotlarını uygular. | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
3 | Kalemişi süslemelerin yapıldığı iç ve dış mekan alanlarını araştırır ve bu mekanlarda uygulamalar yapar. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Kalemişi eserlerine oksidasyon yöntemi ile eskitme işlemini uygular. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Tarihi eserlerin kalemişi tekniklerini yüzyıl özelliklerine göre analiz eder ve onanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve tanıtımı,Türk sanatlarındaki yeri ve önemi. | |
2 | Kaynakça tanıtımı ve Kalemişinde kullanılan motif çizimlerinin eskiz çalışmaları. | |
3 | Motif çizimlerinin eskiz çalışmaları ve renklendirilmiş cilt dosya hazırlık aşaması | |
4 | Kalemişinde kullanılan renklerin özellikleri ve farklı boyalar ile renklendirme çalışmaları. | |
5 | PROJE I : | |
6 | Kalemişi tekniklerinin araştırılması ve farklı formlarda eskiz çalışmaları. | |
7 | Kalemişi kompozisyon kurallarının incelenmesi. | |
8 | ARA SINAV: | |
9 | Kalemişi tekniklerinin Türk Mimari yapılarında incelenmesi. | |
10 | PROJE II. | |
11 | Sıvaüstü kalemişi tasarım ve uygulama. | |
12 | Uygulama çalışmaları. | |
13 | Sınıf içi ödev çalışmalarının son rütuşları. | |
14 | Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TÜRK TEZYİNAT SANATINDA KALEM İŞLERİ Palet Yayınları, Konya, 2017, 142 s. Ali Fuat BAYSAL
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalemişinde kullanılan bitkisel,hayvansal,simgesel,geometrik motiflerin tarihsel ve çizgisel özelliklerini tasarlar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | Kalemişinde kullanılan kompozisyon kurallarını ve çizim metotlarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||
3 | Kalemişi süslemelerin yapıldığı iç ve dış mekan alanlarını araştırır ve bu mekanlarda uygulamalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | ||
4 | Kalemişi eserlerine oksidasyon yöntemi ile eskitme işlemini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Tarihi eserlerin kalemişi tekniklerini yüzyıl özelliklerine göre analiz eder ve onanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |