Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Serbest Çini Tasarımı II | CTS 342 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | XVI.y.y. Çini tasarım üslupları kullanılarak yapılacak bireysel özgün tasarımların malzeme üzerine uygulanmasının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Çini tasarımıyla yeni tanışan öğrencilere Çini üslup ve tasarım kurallarının öğretilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | XVI.yüzyıl Osmanlı Dönemi Çini sanatını araştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Klasik çini eğitimi alır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Klasik tasarımlardan etkilenerek özgün tasarımlar yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Tasarım kurallarına dikkat eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | XVI. y.y Saz yolu üslubunun anlatımı ve eskiz tasarımlarına başlanması. | |
2 | XVI. y.y Saz yolu üslubunun anlatımı ve eskiz tasarımlarına devam edilmesi. | |
3 | Onaylanan çalışmaların uygulanmaya başlanması. | |
4 | XVI. y.y Saz yolu üslubundaki pano tasarımının boyanmasına devam edilmesi. | |
5 | XVI. y.y Saz yolu üslubundaki pano tasarımının bitişi ve not değerlendirmesinin yapılması. | |
6 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının eskizine başlanması. | |
7 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının eskizine devam edilmesi. | |
8 | Onaylanan eskizlerin malzemeye uygulanmasına başlanması. | |
9 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının uygulanmaya devam edilmesi. | |
10 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının uygulanmaya devam edilmesi. | |
11 | Tabak tasarımlarının uygulama aşamalarını sonlanması. | |
12 | 20x40 cm.’lik Naturalist Üslub tasarımı olarak yapılacak bir tepsi içi tasarımına başlanması. | |
13 | Naturalist Üslub tasarımı olarak yapılacak bir tepsi içi tasarımının uygulanmaya başlanması.20x40 cm.’lik | |
14 | Naturalist Üslub tasarımı olarak yapılacak bir tepsi içi tasarımının uygulanmaya başlanması.20x40 cm.’lik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, İstanbul 2005-Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı,Şerare Yetkin.Türk Çini Sanatı.İstanbul. |
Ders Kaynakları | Yrd.Doç.Dr.Fehmi Demirel;Marmara Ün.Seramik-cam A.S.D Teknoloji dersi notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | XVI.yüzyıl Osmanlı Dönemi Çini sanatını araştırır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | ||
2 | Klasik çini eğitimi alır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Klasik tasarımlardan etkilenerek özgün tasarımlar yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | ||
4 | Tasarım kurallarına dikkat eder. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |