Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Çini Tasarımı II | CTS 340 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik Türk çini sanatını yeni nesillere öğretmek,geçmiş ve gelecek arasında tarihsel bir bağ kurmak. |
Dersin İçeriği | Klasik Türk çini sanatını desen,renk,tasarım ve teknik özellikleri ile yeni nesillere öğretilmesi,uygulama safhasına gelinmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk çini sanatında tarihsel dokuyu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk çini sanatında renk,desen,tasarım özelliklerini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk çini sanatında teknik özellikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Sır ve fırınlama tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Gelenek ve gelecek arasında köprü kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynakça ve malzeme tanıtımı yapılır. | |
2 | 14 ve15.yüzyıl Osmanlı dönemi çini sanatı tarihi teorik anlatımı. | |
3 | "Babanakkaş" ekolu,tasarım | |
4 | Babanakkaş ekolu,çini tabak uygulaması. | |
5 | Uygulama çalışmaları. | |
6 | 16.yüzyıl Osmanlı dönemi çini sanatı tarihi teorik anlatımı. | |
7 | " Karamemi" ekolu tasarım. | |
8 | Ara sınav | |
9 | " Karamemi" ekolu tasarımı çini karo üzerinde uygulanması. | |
10 | Kısa sınav | |
11 | Uygulama çalışmaları. | |
12 | "Saz yolu" üslubü tasarımı | |
13 | Uygulama çalışmaları. | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Osmanlı Duvar Çinileri. (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası yayını.) İznik. (Julian Raby- Nurhan Atasoy.) Türk Çini Sanatı (Şerare Yetkin.)Dönem içi çalışmaların değerlendirmelerinin yapılması. ÇORUHLU,Türk Mitolojisinin Anahtarı,Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2000. Doğan KUBAN,Divriğ Mucizesi,Yapı Kredi Yayınları, 3.Baskı,İstanbul,2003.İstanbul 2003. |
Ders Kaynakları | Türk tezyini sanatlarında Motifler.(Dr. İnci A. Birol-Prof. Dr. Çiçek Derman.) Gülbenkyan Müzesi Kolleksionu. (Prof. Dr. Sitare Turan Bakır.) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk çini sanatında tarihsel dokuyu öğrenir | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 4 | 0 | 5 | |
2 | Türk çini sanatında renk,desen,tasarım özelliklerini uygular, | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 0 | 4 | 4 | 5 | 0 | 5 | |
3 | Türk çini sanatında teknik özellikleri uygular | 5 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
4 | Sır ve fırınlama tekniklerini öğrenir | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | |
5 | Gelenek ve gelecek arasında köprü kurar. | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |