Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurgu Teknikleri | ITM 008 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Her film kurgusunda, bir çekimden diğerine neden, ne zaman ve nasıl geçileceğinin ve görüntülerin neden arka arkaya gelmesi gerektiğinin bilincini vermektir. Başarılı bir kurgu için gerekli olan unsurların farkındalığının sağlanmasıdır. Sözle ifade edilemeyecek kavramların sadece görüntüyle nasıl aktarılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Kurgu Teknikleri dersi, senaryonun realize edilmesi sürecinde yönetmen tarafından pelikül üzerine saptanan görüntülerin (kurgunun en küçük birimi olan çekimlerin), belirli ilkelere göre birleştirilmesi sürecini kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurgunun temel özelliklerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kurgu sürecini açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kurgu sürecini açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Anlam yaratma süreci ve kurgu arasındaki ilişkiyi açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Temel kurgu teknikleri hakkında fikir sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kurgu ve ritm oluşturma arasındaki ilişkiyi kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Kurgu ve tempo ilişkisi hakkında fikir sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Alternatif kurgu teknikleri hakkında fikir sahibi olur | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlara giriş: Kurgu aracılığıyla anlam yaratma | |
2 | Kurgu Alanında İlk Teknik Gelişmeler: Devamlılık Kurgusu ve Porter, Griffith, Melies | |
3 | Kuleshov ve Pudovkin | |
4 | Eisenstein’ın Sovyet Montaj Kuramı | |
5 | Klasik Anlatı ve Modern Anlatı | |
6 | Kurgu Teknikleri | |
7 | Kurgu Teknikleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kurgu Teknikleri | |
10 | Görüntü Geçiş Türleri | |
11 | Görüntü Geçiş Türleri | |
12 | Görüntü Geçiş Türleri | |
13 | Ses Kurgusu Teknikleri | |
14 | Ses Kurgusu Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Murat Toprak, Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları İlkay Nişancı-Teoride ve Pratikte Sinemada Kurgu, Doruk Yayınları. Cem Yıldırım, Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı, Tekniği. İstanbul: Parşömen Yayınları Bülent Küçükerdoğan-Sinemada Kurgu ve Eisenstein, Hayalperest Yayınları. Sergei Eisenstein-Film Biçimi, Agora Kitaplığı |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kurgunun temel özelliklerini açıklayabilir. |
2 | Kurgu sürecini açıklar. |
3 | Kurgu sürecini açıklar. |
4 | Anlam yaratma süreci ve kurgu arasındaki ilişkiyi açıklar. |
5 | Temel kurgu teknikleri hakkında fikir sahibi olur. |
6 | Kurgu ve ritm oluşturma arasındaki ilişkiyi kavrar. |
7 | Kurgu ve tempo ilişkisi hakkında fikir sahibi olur. |
8 | Alternatif kurgu teknikleri hakkında fikir sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |