Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya Uygulamaları ITM 305 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK
Dersi Verenler Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal medyanın gelişimini ve sosyal medyanın temel kavramlarını tanımlayabilir.

Sosyal medyada iletişim sürecini açıklayabilir.

Farklı sosyal medya araçlarını ve bunların kullanımlarını açıklayabilir.

Sosyal medyanın halkla ilişkiler alanında kullanımını betimleyebilir.

Sosyal medyada analiz, ölçüm ve raporlama süreçlerini açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Klasik ve yeni medya

Yeni medyanın temel dinamikleri

Sosyal medya

Popüler sosyal mecralar

Sosyal medya raporlaması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal Medya alışkanlıkları Anlatım,
2 Sosyal Medya Kullanım Farkındalığı Anlatım,
3 Sosyal Medya ve İçeriği Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim biçim ve araçlarının gelişimi Sosyal medyanın doğuşu ve gelişimi
2 Sosyal medyanın yapı taşları; İletişimin yeni yönü ve sosyal medya Sosyal medya duyuruları
3 Sosyal medyanın yarattığı etkileri Etki ölçümleri
4 Sosyal medya platformları ve kullanımı Bloglar
5 Sosyal medyada iletişim ve sosyal medya stratejisi Kriz yönetimi
6 Sosyal medya platformları ve kullanımı: Sosyal ağ siteleri İtibar yönetimi
7 vize Blog örnekleri
8 Sosyal medya platformları ve kullanımı: İçerik toplulukları Kullanım becerileri
9 Sosyal medya platformları ve kullanımı: Sanal dünyalar Sosyal Medya Sanal Alem
10 Sosyal medya platformları ve kullanımı: İş birliğine dayalı yazarlık Sosyal medyada işbirliği
11 Sosyal medyada hakla ilişkiler Sosyal medyada hakla ilişkiler uygulamaları
12 Ölçüm ve analizlerde kullanılabilecek araç ve platformlar Platformlar
13 Metrikler, temel performans göstergeleri ve yatırımın geri dönüşü hesaplamaları Metrikler
14 Sosyal medyada hakla ilişkiler uygulamaları; Sosyal medya duyuruları, İtibar yönetimi, Kriz yönetimi Sosyal medya duyuruları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeni Medya ve Gazetecilik – John V. Pavlik

İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı – Okan Yüksel

Yeni Medya – Serdar Turgut

 

Doğrulama El Kitabı (Verification Handbook) – European Journalism Centre

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Sosyal Medya alışkanlıkları
2 Sosyal Medya Kullanım Farkındalığı
3 Sosyal Medya ve İçeriği
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)