Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Klarnet) CKL 412 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Klarnetle ilgili araştırmalara  yönlendirmek 

  ilgili alan derslerine katkı sağlamak

 Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında  öngörü sahibi olmak

  Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Türk Müziği makamlarının  4 Ses tranpoze öğretilmesi ve icra edilmesine   repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi 

Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai  aranağme  koda  oyun havası  hakkında teorik bilgi ve  icrasının gösterilmesi

Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması,
2 Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması,
3 Seğah makamı seyir beceri kazanılması.
4 Saba makamında seyir ve beceri kazanılması,
5 Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
2 Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrarı, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
3 Hicaz saz semai (garip) icra edilmesi dinletilmesi ve birlikte icrası. TRT Türk müziği repertuar arşivi,
4 Hüzzam makamının seyri ve peşrevini icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
5 Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 1 ve 2.hanesinin icrası ve dinletilmesi TRT Türk müziği repertuar arşivi,
6 Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 3ve 4.hanesinin icrası ve dinletilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
7 Seğah makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
8 Seğah makamında (dönülmez akşamın ufkundayız adlı eserin) icrası ve dinletilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
9 Hüzzam makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının ögretilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
10 Seğah makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının öğretilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
11 Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
12 Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrar, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
13 Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrar, TRT Türk müziği repertuar arşivi,
14 Genel tekrar,
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı 

 TRT Türk sanat Müziğii arşivi.

Ders Kaynakları

Türk Müziği Klarnet eğitimi  metin gülsün   

İ.T.Ü Türk Müziği Devlet Konservatuvarı  Öğrenci notları 

Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması, 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması, 5 5 5 5 5 5
3 Seğah makamı seyir beceri kazanılması. 5 5 5 5 5
4 Saba makamında seyir ve beceri kazanılması, 5 5 5 5 5 5 5
5 Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması. 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5