Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Klarnet) | CKL 412 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarının 4 Ses tranpoze öğretilmesi ve icra edilmesine repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması, | ||
2 | Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması, | ||
3 | Seğah makamı seyir beceri kazanılması. | ||
4 | Saba makamında seyir ve beceri kazanılması, | ||
5 | Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
2 | Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrarı, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
3 | Hicaz saz semai (garip) icra edilmesi dinletilmesi ve birlikte icrası. | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
4 | Hüzzam makamının seyri ve peşrevini icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
5 | Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 1 ve 2.hanesinin icrası ve dinletilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
6 | Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 3ve 4.hanesinin icrası ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
7 | Seğah makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
8 | Seğah makamında (dönülmez akşamın ufkundayız adlı eserin) icrası ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
9 | Hüzzam makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının ögretilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
10 | Seğah makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının öğretilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
11 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
12 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrar, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
13 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrar, | TRT Türk müziği repertuar arşivi, |
14 | Genel tekrar, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Seğah makamı seyir beceri kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Saba makamında seyir ve beceri kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |