Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Viyola) CVI 412 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FUNDA ESİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İleri seviyede sol ve sağ el tekniklerinin kazandırılması.Bu teknik bilgilerin Türk müziği yorumculuğunda daha ileri seviyede olmasını sağlayabilmek.

Dersin İçeriği

İleri seviyede sol el tekniğinde kullanılan parmak tekniklerinin öğretilmesi.Yay tekniğinde ileri seviye baplı bağsız yay teknikleri. Saz semaisi ve peşrev formundakieserlerin ileri seviyede icrasının yapılabilmei

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Saz semaisi formunda eserler icrası gelişir.
2 Hüseyni, Karcihar, Sultan-i yegah makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir.
3 4. pozisyon parmak tekniği gelişir.
4 Yay tekniği gelişir.
5 Longa ve Peşrev çalım tekniği gelişir.
6 Acilitesini geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 No27 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından Hans Sitt Practical Viola Method
2 1.Haftanın tekrarı.ileriseviye kısmından sayfa:23 (4.pozisyon parmak tekniği),sayfa:26 Hans Sitt Practische Viola Method
3 Karciğar Longa Aydın Oran ve 2. hafta tekrarı Sultan-i Yegah Peşrev Kanuni Hacı Arif Bey TRT
4 Hüseyni Peşrev A.Sami Toker, Acem Aşiran saz semaisi Ferit Sıdal TRT
5 Hüseyni Saz Semaisi Aydın Oran TRT
6 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 23 ve 2. haftanın tekrarı Hans Sitt Practical Viola Method
7 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 24 no18 Hans Sitt Practical Viola Method
8 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 50 no38 Hans Sitt Practical Viola Method
9 vize
10 2. haftannın tekrarı
11 3. ve 4. haftanın tekrarı
12 3. ve 8. haftanın tekrarı
13 2. ve 3. haftanın tekrarı
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hans Sitt Practical Viola Method ,TRT

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Saz semaisi formunda eserler icrası gelişir.
2 Hüseyni, Karcihar, Sultan-i yegah makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir.
3 4. pozisyon parmak tekniği gelişir.
4 Yay tekniği gelişir.
5 Longa ve Peşrev çalım tekniği gelişir.
6 Acilitesini geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5