Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Viyola) | CVI 412 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri seviyede sol ve sağ el tekniklerinin kazandırılması.Bu teknik bilgilerin Türk müziği yorumculuğunda daha ileri seviyede olmasını sağlayabilmek. |
Dersin İçeriği | İleri seviyede sol el tekniğinde kullanılan parmak tekniklerinin öğretilmesi.Yay tekniğinde ileri seviye baplı bağsız yay teknikleri. Saz semaisi ve peşrev formundakieserlerin ileri seviyede icrasının yapılabilmei |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Saz semaisi formunda eserler icrası gelişir. | ||
2 | Hüseyni, Karcihar, Sultan-i yegah makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||
3 | 4. pozisyon parmak tekniği gelişir. | ||
4 | Yay tekniği gelişir. | ||
5 | Longa ve Peşrev çalım tekniği gelişir. | ||
6 | Acilitesini geliştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | No27 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından | Hans Sitt Practical Viola Method |
2 | 1.Haftanın tekrarı.ileriseviye kısmından sayfa:23 (4.pozisyon parmak tekniği),sayfa:26 | Hans Sitt Practische Viola Method |
3 | Karciğar Longa Aydın Oran ve 2. hafta tekrarı Sultan-i Yegah Peşrev Kanuni Hacı Arif Bey | TRT |
4 | Hüseyni Peşrev A.Sami Toker, Acem Aşiran saz semaisi Ferit Sıdal | TRT |
5 | Hüseyni Saz Semaisi Aydın Oran | TRT |
6 | Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 23 ve 2. haftanın tekrarı | Hans Sitt Practical Viola Method |
7 | Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 24 no18 | Hans Sitt Practical Viola Method |
8 | Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 50 no38 | Hans Sitt Practical Viola Method |
9 | vize | |
10 | 2. haftannın tekrarı | |
11 | 3. ve 4. haftanın tekrarı | |
12 | 3. ve 8. haftanın tekrarı | |
13 | 2. ve 3. haftanın tekrarı | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hans Sitt Practical Viola Method ,TRT |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Saz semaisi formunda eserler icrası gelişir. | ||||||||||||
2 | Hüseyni, Karcihar, Sultan-i yegah makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||||||||||||
3 | 4. pozisyon parmak tekniği gelişir. | ||||||||||||
4 | Yay tekniği gelişir. | ||||||||||||
5 | Longa ve Peşrev çalım tekniği gelişir. | ||||||||||||
6 | Acilitesini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |