Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kontrpuan | DKS 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik konusunda uygulayıp çalışmalarını ve müzik becerilerini geliştirme |
Dersin İçeriği | Armoni bilgilerinden hareketle kontrpuan tekniklerini geliştirme, aynı zamanda tek partili ,iki partili üç partili çalışmalarının analizini yaparak, kendine ait yeni melodi zenginlikleri kurma, yeni ürettiği eserlerin hayata geçirmesini sağlama müzik verimliliğini ve analizini geliştirerek gerçekleştirmek istediği müziği yazma zevkine varma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip olur | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Çevrimler ile dominant yedili ve dokuzlu örneleri inceleme ve yazma | Çevrim örnekleri çalışması ve incelemesi |
2 | Yan dereceler,kırık kadans, marş armonisi | Armoni bilgilerini gözden geçirme ve karşılaştırma |
3 | İki sesli tonal, modal ve makamsal kontrpuan | Türk müziği makam bilgileri ve eşlikleme örnekleri üzerinde değerlendirme |
4 | Okul şarkılarını piyanoda eşlikleme | Okul şarkıları üzerine eşlik ve kontrpuan örneleri alıştırmaları |
5 | Alterasyon ve yakın tonlara modülasyon çalışması | Modülasyon ve geçki karşılaştıması ve örneklemesi |
6 | Bas ve soprano partisi yazma ve seslendirme | Yazdığı partiyi okuma ve yazma |
7 | Verilen bas partileri üzerine çoksesli çalışmalar | Çoksesli örneklerin incelemesi |
8 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | Piyano eşlik çalışmaları |
9 | Piyano ve eşlik çalışmaları egzersileri | Egzersiz yazma ve çalma veya eşlik etme |
10 | İki sesli ezgiyi eşlik olarak kullanarak yeni varyasyonlar üzerinde çalışma | Varyasyon örnekleri çözümleme ve yazma |
11 | Verilen çok sesli ezgiyi çözümleme | Örnekleri analiz etme ve kulanılan ezgiyi tonal değerlendirme |
12 | Verilen çok sesli yapıya benzer eşlik yapma çalışmaları | Örnekller üzerinde eşlik çalışmaları |
13 | İki sesli tonal, modal ve makamsal kontrupuan | Makamsal kontrupuan örneklerini tekrarlama |
14 | Genel değerlendirme | Yazdıkları örneklerin performansını yapmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu haftalık olarak öğrencilerin gelişimine uygu olarak düzenlenerek, sistem üüzerinden öğrencilere erişim sağlanacaktır. |
Ders Kaynakları | Yalçın Tura Armoni Çalışmaları ve egzersizleri, Nurhan Cangal Armoni ve Form Bilgisi, Walter Piston and Mark Devoto Harmony, The Duboıs. Traite D'Harmonie , Machlis Forney ; The Enjoyment of Music |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 0 | 3 | 3 | |
2 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | 3 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 |
3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip olur | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 |
4 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |