Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Mey-Zurna) | CMZ 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gerdaniye Makamı Dizisi | Gerdaniye Dizisi Etütler |
2 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum, Sabahtan Uğradım eserlerinin notaları |
3 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Garsa Giderim Garsa, Çiğdem Derki Ben Elayım eserlerinin notaları |
4 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Bahçalarda Mor Meni, Başı Pare Pare Dumanlı Dağlar eserlerinin notaları |
5 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Ben Feleği Gördüm, Al Almanın Dördünü eserlerinin notaları |
6 | Karcığar Makamı Dizisi | Karcığar Etüt Mi Bemol Ve Fa Diyez Sesleri İçin Alıştırma |
7 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Temirağa, Hincin eserlerinin notaları |
8 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Ağır Bar 2, Şeftaliler Çiçeklendi eserlerinin notaları |
9 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Bir Gömlek Giyer Kısarak, Hamamın Kapısı eserlerinin notaları |
10 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Bulutlar Oynar Oynaşır, Hekkari eserlerinin notaları |
11 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Çimenli Bahçede Bulgur Eliyor, Akça Ferikler İnce Ferikler eserlerinin notaları |
12 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Elazığ Ovası GakkoŞ Yuvası, Bağa Giresim Geldi eserlerinin notaları |
13 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Giresun Kayıkları, Kara Erük eserlerinin notaları |
14 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Iğdır Barı, Bağlamam Var Üç Telli eserlerinin notaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | ||||||||||||
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | ||||||||||||
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | ||||||||||||
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | ||||||||||||
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||||||||||||
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | ||||||||||||
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | ||||||||||||
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |