Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı III (Viyola) CVI 311 5 1 + 1 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FUNDA ESİN
Dersi Verenler Doç.Dr. FUNDA ESİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Entenasyonun pekişmesi için majör ve minör gam tekrarları. Çok bağlı yay teknikleri için uygulama çalışmaları. Eserlerin çalışında kolaylık sağlamak için eserlerin makamları hakkında uygulamalı bilgiler vermek. Eserlerin formu hakkında genel bilgiler.

Dersin İçeriği

Do, sol, re majör gamları ve minörleri, 6,8,11 bağlı yay tekniği. Buselik, Hüseyni, Rast makam dizileri hakkında bilgi vermek. Peşrev ve Medhal hakkında genel bilgi ve örnek eserler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sol el parmak ve çok bağlı yay tekniğini geliştirir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
2 Buselik,hüseyni,rast makamlarında eserler öğrenir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
3 Peşrev ve Medhal formlarında eserler öğrenir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
4 Acilitesini geliştirir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
5 Çok bağlı yay tekniğini öğrenir.
6 Menuet çalma tekniği gelişir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayfa:5,6 Do,sol,re majör gamları ve minörleri,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. Hans Sitt Praktische Viola Method
2 1.Haftanın tekrarı.Peşrev, medhal formu ve Hüseyni,Buselik makam dizileri hakkında genel bilgi.Buselik Peşrev-Fethi Karamahmutoğlu TRT
3 Sayfa:7 fa bemol,si bemol,mi bemol majör ve minörleri.Sayfa:10 no5/Menuet1,2-J.S.Bach Hans Sitt Practische Viola Method /İstanbul Ünv.Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi.
4 Hüseyni Peşrev-Sedat Öztoprak , Buselik Peşrev-Nikolaki TRT
5 Sayfa:11 no6,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. Hans Sitt Praktische Viola Method
6 Sayfa:5 Sevcik op.1 Viola Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1
7 1.Haftanın tekrarı.Menuet1,2-J.S.Bach İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi
8 Vize
9 Sayfa:13 C,D,E uygulamaları/.Rast Medhal-Ahmet Çağan Hans Sitt Praktische Viola Method / TRT
10 4.Haftanın tekrarı.Sayfa:11 no6 Hans Sitt Praktische Viola Method
11 Altı bağlı yay tekniği no2 sayfa:8,9/ sayfa:6 sevcik op.1 Viola Hans Sitt Praktische Viola Method/Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1/ Carl Weber Premier viola medhod
12 9.Haftanın tekrarı
13 Sayfa:7 sevcik op.1 Viola Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 7 /Carl Weber Premier viola medhod
14 Genel tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT , Hans Sitt Praktische Viola Method, Lionel Tertis Sevcik op.1  Part1 Viola, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar.
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır.
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır.
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir.
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Sol el parmak ve çok bağlı yay tekniğini geliştirir.
2 Buselik,hüseyni,rast makamlarında eserler öğrenir.
3 Peşrev ve Medhal formlarında eserler öğrenir.
4 Acilitesini geliştirir.
5 Çok bağlı yay tekniğini öğrenir.
6 Menuet çalma tekniği gelişir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4