Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | EPH 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini incelemek, problem durumunu belirleyebilmek, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlayabilmek, örneklem durumunu belirleyebilmek, bilimsel araştırmalarda yapay zeka kullanımı ve etik davranışlar hakkında bilgi edinmek, tez, makale ve proje yazım süreçlerini yönetebilmek, yöntemlere bağlı kullanılabilecek ölçme araçlarını belirleyebilmek, belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın temelleri, bilimsel araştırmalarda amaç ve problem tanımlama, bilimsel araştırmalarda örneklem seçimi, farklı bilimsel araştırma türleri yazım süreçleri, bilimsel araştırmalarda yapay zeka ve etik, nicel araştırma yöntemleri, nitel araştırma yöntemleri, karma yöntem araştırması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temelleri | |
2 | Problemi tanımlama / Örnekleme yöntemleri | |
3 | Bilimsel araştırma türleri ve yazım süreçleri (tez, makale, proje) | |
4 | Bilimsel araştırmada yapay zeka kullanımı ve etik | |
5 | Nicel araştırmalar - Nicel veri toplama araçları | |
6 | Deneysel araştırma yöntemi | |
7 | Tarama yöntemi | |
8 | İlişkisel (korelasyonel) araştırma yöntemi | |
9 | Nedensel karşılaştırma - Meta analizi | |
10 | Nitel araştırmalar - Nitel veri toplama araçları | |
11 | Etnografik araştırma - Durum çalışması | |
12 | Olgu bilim araştırması -Gelişimsel araştırma | |
13 | Eylem araştırması | |
14 | Karma yöntem araştırması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kuş, E. (2005). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara. Ekiz, D. (2003).Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık, Ankara. Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik, İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yıldırım, A, Şimşek, H.(1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi Silverman, D. (1997). Doing Qualitative Research: A Practical Handbook. London: SAGE Publications. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 150 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |