Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rehberlik Hizmetleri Semineri EPH 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır.

Dersin İçeriği

Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gözlem ve Psikoterapileri planlar. Anlatım,
2 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder. Anlatım,
3 Aile Okul İlişkisi tanır. Anlatım,
4 Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular. Anlatım,
5 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar. Anlatım,
6 Rehberlik alanında Projeler hazırlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Gözlem Ve Psikoterapileri Plan İçine Alabilmek
3 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak
4 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak
5 Aile Okul İlişkisi
6 Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek
7 Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek
8 Ara Sınav
9 Dersin Yönetimi Ve Sınıfın Kontrolü
10 Öğrenci Seminerinin Değerlendirilmesi
11 Okul Kitaplarının Yararı
12 Grup Çalışması
13 Testin Analizlerini, Puanlarını Ve Değerlendirmesini Hazırlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002.

Ders Kaynakları

Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Gözlem ve Psikoterapileri planlar.
2 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder.
3 Aile Okul İlişkisi tanır.
4 Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular.
5 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar.
6 Rehberlik alanında Projeler hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 296
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,84
Dersin AKTS Kredisi 6