Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetleri Yönetimi | SBS 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri yönetimiyle ilgili temel bilgilerin kavratılması |
Dersin İçeriği | Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi, işlevleri, sağlık ve sağlık hizmetleri, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimi ve örgütlenmesi, sağlık sistemi ve dış çevre ilişkileri, sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları, hastane yönetimi, üretim yönetimi, pazarlama, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler, stratejik yönetim, performans yönetimi, sağlık enformasyon sistemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sağlık hizmetlerinin özelliklerini bilir ve sınıflandırılmasını yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sağlık yönetimi kavramını bilir ve yönetimin fonksiyonlarını tanımlar. | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, | |
4 | Sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları bilir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
5 | Hastanelerin özelliklerini, işlevlerini ve sınıflandırılmasını tanımlar. | Örnek Olay, Grupla Çalışma, | |
6 | Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimini bilir ve Sağlıkta Dönüşüm Programı sonrasında sağlık hizmetlerinin yeni organizasyon yapısını açıklar. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Örnek Olay, | |
7 | Sağlık hizmetlerinde insan kaynakları yönetimini açıklar. | Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
8 | Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimini tanımlar. | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | Sağlık işletmelerinde halka iliş | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi ve işlevleri | Ders materyallerini okuma |
2 | Sağlık hizmetlerinin özellikleri ve sınıflandırılması | Ders materyallerini okuma |
3 | Türkiye´de sağlık hizmetleri: gelişimi ve örgütlenmesi | Ders materyallerini okuma |
4 | Sağlık sistemi ve dış çevre ile ilişkiler | Ders materyallerini okuma |
5 | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | Ders materyallerini okuma |
6 | Hastane yönetimi | Ders materyallerini okuma |
7 | Sağlıkta hizmet Üretim yönetimi | Ders materyallerini okuma |
8 | Sağlık hizmet pazarlaması | Ders materyallerini okuma |
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Ders materyallerini okuma |
10 | Yıl içi Sınav | Ders materyallerini okuma |
11 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Ders materyallerini okuma |
12 | Sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler ve iletişim | Ders materyallerini okuma |
13 | Sağlık işletmelerinde stratejik yönetim | Ders materyallerini okuma |
14 | Sağlık işletmelerinde performans yönetimi | Ders materyallerini okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dokümanlar, internet kaynakları ve ders kitapları |
Ders Kaynakları | Tengilimoğlu D, Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | ||||||
4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini bilir. | |||||||||
2 | Sağlık hizmetlerinin özelliklerini bilir ve sınıflandırılmasını yapar. | |||||||||
3 | Sağlık yönetimi kavramını bilir ve yönetimin fonksiyonlarını tanımlar. | |||||||||
4 | Sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları bilir. | |||||||||
5 | Hastanelerin özelliklerini, işlevlerini ve sınıflandırılmasını tanımlar. | |||||||||
6 | Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimini bilir ve Sağlıkta Dönüşüm Programı sonrasında sağlık hizmetlerinin yeni organizasyon yapısını açıklar. | |||||||||
7 | Sağlık hizmetlerinde insan kaynakları yönetimini açıklar. | |||||||||
8 | Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimini tanımlar. | |||||||||
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | |||||||||
10 | Sağlık işletmelerinde halka iliş |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |