Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel İletişim ve Etik ADA 260 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ESRİN PALAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 1-Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak.
2-İş yaşamında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımaları
3-Genel ve profesyonel anlamda etik konusunda bilinçlenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği İletişimin tanımı, türleri,öğeleri, işlevleri. Sözlü ve yazılı iletişim teknikleri ve türleri, Meslek yaşamında iletişim.Grup ve Kitle iletişimi. İletişim araçları ve kanalları. Grafik İletişim ve kullanım alanları. Etik ve mesleki etik
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
6 Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
8 Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap,
9 Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar.
2 İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci
3 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
4 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler)
5 Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri
6 İletişim engelleri ve iletişim engellerini aşma yolları
7 Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları
8 İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişim
9 İş Hayatında İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
10 İş Hayatında İletişim. (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
11 Grafik İletişim
12 Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
13 Etik (Tarihi, Tanımları, Etik anlayışları, Niçin Etik? )
14 Mesleki Etik: Profesyonellik Nedir? Etik Sorgulama, Yükümlülükler, sorumluluklar, İletişimde Etik
Kaynaklar
Ders Notu Aysun SARIYER, Genel İletişim ve Etik ders notları
Ders Kaynakları 1-KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim
2-BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
3-CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları
4-SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak.
2 Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar.
3 Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır.
4 Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır.
5 Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır.
6 Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır.
7 Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır.
8 Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar.
9 Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek
2 İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak
3 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek
4 Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak
5 Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak.
6 Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek
7 Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak
8 Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
9 Genel ve profesyonel etik konusunda bilinçlenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 3 5 15
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 261
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,44
Dersin AKTS Kredisi 5