Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Müzik Türleri | DKS 423 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Hood Mantle,Musics of Many Culture California Press. 1998 Malm. William, Music Cultures of Pasific The Near East, and Asia.
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Müzikoloji, Etnomüzikoloji, Sistematik Müzikoloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya müzik türlerinin amacı etnik ve evrensel müzik türlerinin yaklaşık olarak tanımlamaya çalışmasıdır. Tanımlama sekli çalgı çeşitleri, ritim farklılıkları, sosyo kültürel ve politik durumların ve coğrafayanın müziğe etkileri, sözlü müziklerde ise söz içeriklerine yansıma şeklini araştırmak ve diğer türlerden farklılıkları ortaya koymaktır.
|
Dersin İçeriği | Müzik, genel çerçeveden bakıldığında Avrupa Teorisinin kullanıldığı ve yüzyıllaedır gelişme göstermiş türler ve içerikler bütünüdür. Dünya Müzik türleri dersi amacı doğrultusunda bütün dünyada yapılan müziklerin genel olarak işleneceğii bir sentez dersidir. Müzik insanlarının bu yüzyılda gelişen fikrleri artık her ülkenin bir sanat müziği ve halk müziği vardır fikrindedir. İşte buyaygın fikirler doğrultusunda öğrencinin müzikal bakış açısını zenginleştirmek çok yönlü ve çok renkli bakması dersin tanımları arasındadır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk Müziğini, dünya ülkelerinin müzikleriyle karşılaştırma yapmayı sağlayıp,benzer ve farklı yönlerini keşfetmeye çalışmalarını sağlar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Musics of Many Cultures. Calıfornıa Pres. 1998 MALM. Willam, Music Cultures of the Pasific The Near East, and Asıa | Hood, sayfa.10 |
2 | Seçilen bir müzik türüyle ilgili öğrencilere ön araştırma çalışması yapmak ve bu müzik türüyle ilgili ödeve verilmesi. Örnek Amerika. | Hood. Sayfa.11-26 |
3 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Hood, sayfa.26 |
4 | Yeni bir ülke müziğinin araştırılması hatta dünya kıtaları olarak ele alınıp Örnek Afrika öğrencilere derste örneklendirme yapılması ve araştırma ödevi verilmesi. | Malm,s.211 |
5 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Malm 214-243 |
6 | Daha önce verilmiş olan Amerika ve Afrika kıtalarının müziklerinin içerik açısından da değerlendirilip hem formal hem müzikal anlamda farklılıkların nedenlerini ortaya koymak. | Malm 214-243 |
7 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Elde edilen orijinal kayıtlar |
8 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Elde edilen orijinal kayıtlar |
9 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Elde edilen orijinal kayıtlar |
10 | Asya kıtası müziklerinin incelenmesi için görüntü ve dinlemeli çalışma yapılması, Öğrencilere araştırma ödevi verilmesi. | Ödev düzenleme |
11 | erilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Kayıtlardan elde edilen örnek çalışmaları |
12 | Avrupa Müziğinin araştırılması. Öğrencilere örnekler ve araştırma ödevi verilmesi. | |
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | FUJE, Linda, East Asia (Makale) 1995. |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | ||||
2 | Türk Müziğini, dünya ülkelerinin müzikleriyle karşılaştırma yapmayı sağlayıp,benzer ve farklı yönlerini keşfetmeye çalışmalarını sağlar | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | ||||
3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |