Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Viyola) | CVI 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yay tekniğinin geliştirilmesi amaçlı detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma tekniği. Sağ el parmakla çalım tekniğinin pekiştirilmesi için pizzicato tekniği. Menuet formunda bir örnek eser çalışması için bu form hakkında nazari ve uygulamalı bilgiler. Öğrenilen majör gamların pekişmesi için minör gamların öğrenilmesi. Bemollü bir tonun öğrenilmesi için si bemol, sol minör, fa majör - re minör gamları. |
Dersin İçeriği | Detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma yay tekniği. Pizzicato tekniği. la,mi,si,re minör gamları. Si bemol majör-sol minör gamları. Menuet formunda örnek bir eser. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 4,3,2 Bağlı yay tekniği gelişir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Lâ,mi,si,re,sol minör gamlarını pekiştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Menuet formunda çalmayı öğrenir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Pizzicato tekniğini geliştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Ajilitesini geliştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa.14,15 / Hüseyni peşrev Neyzen Salih Dede | Carl Weber Premier Viola Method / TRT |
2 | Uşşak peşrev Haydar Tatlıyay 1.ve 3. pozisyon parmak tekniği başlangıç uygulamaları sayfa:48 | TRT / Carl Weber Premier Viola Method |
3 | Stacato yay tekniğinde no7,8/ Sayfa:16 , sayfa:23 no:18 ,sayfa:49 1.2.ve 3.pozisyon parmak tekniği başlangıç uygulamaları | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts/ Carl Weber Premier Viola Metod |
4 | 2.Haftanın tekrarı. | |
5 | 3.Haftanın tekrarı.No9,10 yay tekniği. Neva peşrevi Tanburi Cemil Bey | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1/TRT |
6 | Menuet formu hakkında bilgi ve bir örnek menuet-J.S.Bach | İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
7 | Fa majör ve re minör gamları sayfa:13 / Hüseyni oyun havası çeçen kızı Tanburi Cemil Bey | Carl Weber Premier Viola Method /TRT |
8 | 1.2.haftanın tektrarı | |
9 | vize | |
10 | No:96, / minör gamları sayfa:11,12,13, sayfa:23 no18 / No: 9,10 | Berta Volmer viola method 1/ Carl Weber Premier Viola Method,Cassia Harvey Viola Bowin/Free Mini Open String Workoutsts1/ |
11 | No:10 ve 1.2.haftanın tekrarı. | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
12 | 7.haftanın tekrarı | |
13 | Si bemol majör ve sol minör gamları sayfa:13 | Car Weber Premier Viola Method |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berta Vollmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free Mini Open String Workouts, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi Carl Weber Premier Viola Method. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4,3,2 Bağlı yay tekniği gelişir. | ||||||||||||
2 | Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. | ||||||||||||
3 | Lâ,mi,si,re,sol minör gamlarını pekiştirir. | ||||||||||||
4 | Menuet formunda çalmayı öğrenir. | ||||||||||||
5 | Pizzicato tekniğini geliştirir. | ||||||||||||
6 | Ajilitesini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |