Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Keman) | CKE 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste sol majör tonu seslerinin temiz bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Sol majör tonunda yazılmış bir çok egzersiz bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sol telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Re telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | La telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Mi telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sol Majör tonunda küçük etüdler çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hersey Modern Violin Method 7. sayfa G string ve D string | Hersey Modern Violin Method |
2 | Hersey Modern Violin Method 6. sayfa A string ve E string, | Hersey Modern Violin Method |
3 | Hersey Modern Violin Method 8. sayfa No: 1-2-3-4-5-6-7-8-9 | Hersey Modern Violin Method |
4 | Hersey Modern Violin Method 8. sayfa No:10-11-12-13 | Hersey Modern Violin Method |
5 | Hersey Modern Violin Method 9. Sayfa 14 numaralı çalışma ve 1 numaralı melodi | Hersey Modern Violin Method |
6 | Hersey Modern Violin Method 10. Sayfa melodi ve 1. 2. Varyasyon | Hersey Modern Violin Method |
7 | Hersey Modern Violin Method 10 sayfa 3. Varyasyon 11. Sayfa 4. Ve 5. Varyasyon | Hersey Modern Violin Method |
8 | Vize Haftası | |
9 | Hersey Modern Violin Method 12-13. Sayfa Waltz, Long Long Ago, March | Hersey Modern Violin Method |
10 | Hersey Modern Violin Method 14. Sayfa 11- Hersey Modern Violin Method No: 8 | Hersey Modern Violin Method |
11 | Hersey Modern Violin Method No: 8 | Hersey Modern Violin Method |
12 | Hersey Modern Violin Method No: 9 | Hersey Modern Violin Method |
13 | Hersey Modern Violin Method No: 10-11 | Hersey Modern Violin Method |
14 | Hersey Modern Violin Method No: 12-13 | Hersey Modern Violin Method |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hersey Modern Violin Method |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sol telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | ||||||||||||
2 | Re telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | ||||||||||||
3 | La telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | ||||||||||||
4 | Mi telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | ||||||||||||
5 | Sol Majör tonunda küçük etüdler çalınabilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |