Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Tanbur) | CTA 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Muzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri, Meşk I-II, Mevlevi Ayinleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tanbur çalgısını çalmak için temel teknik kazanımları sağlamak |
Dersin İçeriği | Tanburun tanıtımı, akordu, perde sistemi, temel temrinler, sağ-sol el koordinasyonu için temel etüdler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanbur hakkında temel bilgiler kazanılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu sağlanır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tanburun akordu, sap düzeni ve perdeleri öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Rast makamı icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Mahur makamı icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanburun tanıtılması, tutuş, postür, parmak baskısı, mızrap tutuş ve vuruşu, akord, tellerin isimleri | |
2 | Tutuş, baskı ve mızrap çalışmaları, ilk temrinler no.1a, no.1b, no.2 | |
3 | Tutuş, baskı ve mızrap çalışmaları, ilk temrinlerin geliştirilmesi | |
4 | Temrin no.3, Rast makamı perdelerinin isim ve yerleri | |
5 | Etüd no.1a, Rast makamı perdelerinin isim ve yerleri | |
6 | Etüd no.1b, Rast makamı perdelerinin isim ve yerleri | |
7 | Etüd no.1c, Temrin no.4, Rast Peşrev - Yusuf Paşa | |
8 | Vize haftası | |
9 | Etüd no.3a, Temrin no.4, Rast Peşrev - Yusuf Paşa | |
10 | Etüd no.3a, Temrin no.4, Etüd no.2a, Rast Peşrev - Yusuf Paşa | |
11 | Etüd no.2b, Rast Peşrev - Yusuf Paşa, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han | |
12 | Etüd no.2c, yarım perdelerin isim ve yerleri, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han | |
13 | Etüd no.2c, Temrin no.5, yarım perdelerin isim ve yerleri, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han | |
14 | Etüd no.2c, Temrin no.5, yarım perdelerin isim ve yerleri, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili temrin, etud ve eser notaları calısılacağı zaman hoca tarafından verilir. |
Ders Kaynakları | Öğr. Gör. Korkutalp Bilgin'in tamamlanmamış, basılmamış tanbur metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tanbur hakkında temel bilgiler kazanılır. | ||||||||||||
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu sağlanır. | ||||||||||||
3 | Tanburun akordu, sap düzeni ve perdeleri öğrenilir. | ||||||||||||
4 | Rast makamı icrası öğrenilir. | ||||||||||||
5 | Mahur makamı icrası öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |