Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Keman) | CKE 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin düzgün bir keman tutuşu , yay tutuşu ve Sol Majör Gamına ait seslerde 4 vuruşluk 2 vuruşluk ve 1 vuruşluk seslerin doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Doğru keman tutuşu, Sol Majör gam ve 4-2-1 vuruşların yay üzerinde kullanılması bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kemanın doğru tutuş ve doğru yay kullanımı | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Yayın kullanılmasında sağ dirsek ve sağ bileğin doğru kulla | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Sol bileğin bükülmeden kullanılması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Yayın tam olarak kullanılması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sol majör gamında bulunan seslerin doğru bir şekilde basılması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kemanın genel tanıtımı yay tutuşu ve sol kol üzerinde 4 vuruş yay çekme çalışması | Suzuki Metodu görselleri |
2 | Keman tutuşu ve keman üzerinde yay ile 4 vuruşluk yay çalışması | Suzuki Metodu görselleri |
3 | Keman üzerinde boş tellerde 4 ve 2 vuruşluk yay çalışması | Suzuki Metodu |
4 | Keman üzerinde 4- 2 ve 1 vuruşluk yay çalışması | Suzuki Metodu |
5 | Bir oktav Sol majör gam seslerini keman üzerinde gösterme ve 4 vuruşla çalışma | Suzuki Metodu |
6 | Bir oktav Sol majör gamın 4 vuruş ve 2 vuruşla çalışılması | Suzuki Metodu |
7 | Bir oktav Sol majör gamın 4 vuruş 2 vuruş ve 1 vuruşun karışık çalışılması | Suzuki Metodu |
8 | Vize Haftası | Suzuki Metodu |
9 | 2 oktav sol majör gamın 4 vuruşla çalışılması | Suzuki Metodu |
10 | 2 oktav sol majör gamın 4 ve 2 vuruşla çalışılması ilave olarak bir etüd | Suzuki Metodu |
11 | 2 oktav sol majör gamın 4 - 2-1 vuruşla çalışılması ilave olarak bir etüd | Suzuki Metodu |
12 | Hersey Modern Violin Method sayfa 3 | Hersey Modern Violin Method |
13 | Hersey Modern Violin Method sayfa 4 | Hersey Modern Violin Method |
14 | Hersey Modern Violin Method sayfa 5 | Hersey Modern Violin Method |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hersey Modern Violin Method |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kemanın doğru tutuş ve doğru yay kullanımı | ||||||||||||
2 | Yayın kullanılmasında sağ dirsek ve sağ bileğin doğru kulla | ||||||||||||
3 | Sol bileğin bükülmeden kullanılması | ||||||||||||
4 | Yayın tam olarak kullanılması | ||||||||||||
5 | Sol majör gamında bulunan seslerin doğru bir şekilde basılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |